Jag är ingen heliskiexpert, men jag tror alaska är det du ska kika på. Alternativt ragga tag i nån helikopter i Kamchatka. Alperna kan du stryka, då det är många restriktioner om vart man får flyga.
Vill du bara åka brant, hyr en bra bergsguide en vecka och förklara att du vill åka riktigt j*vla snorbrant. Bec de Rosses i Verbier är ju t.ex. något att bita i. Dock tror jag att de flesta guider, vare sig det gäller heli eller inte, vill känna efter vad åkarna klarar och vill trappa upp nivån succesivt. Sen anpassas givetvis nivån till "flaskhalsen" i gruppen.
Ang lavinfara, tror inte någon över huvud taget sätter ner en på ett fält med påtaglig lavinfara. Dessutom, ska du åka riktigt brant så finns det ju sällan någon lavinfara. (Man ska aldrig säga aldrig...) Men vid typ 50 grader och uppåt har ju snön oftast redan släppt om den skulle vara instabil.
Rent praktiskt så tror jag det kan bli svårt med heli, det bygger på att du har samlat en grupp likasinnade åkare som alla håller samma höga nivå på åkningen. Kan ju bli dyrt att hyra en heli helt själv. Du får nog brantaste/bästa åkningen om du drar ner till ett ställe som Verbier, Chamonix etc, hyr en bra bergsguide i typ en vecka och förklarar att du vill åka brant.