Heliskiing i Sverige
Jag och några kompisar brukar göra en gemensam skidresa vart/varannat år. Förra året var toppen då vi spenderade 5 dagar i Tignes i Frankrike. Kanonåkning i alla fall 4 av 5 dagar och mycket offpist. I år blir det lite lugnade med tre dagar i Trysil.
För att toppa Tignes vill några åka till Canada och 'riktigt' offpist nästa år. För min det sticker priset i väg lite för mycket. Familj och annat att tänka på också.
Som alternativ funderar jag på heliskiing (dvs ingen lift utan helikopter i stället) i Sverige. Jag har noterat att Kittelfjäll har mycket offpist och erbjuder heliskiing. Jag har läst några trådar om Kittelfjäll - inte så positiva.
Har ni några bra tips på bra heliskiing i Sverige alternativt i Norge?
När är det bäst tiden på året att åka dit för bästa puderåkningen?
För att toppa Tignes vill några åka till Canada och 'riktigt' offpist nästa år. För min det sticker priset i väg lite för mycket. Familj och annat att tänka på också.
Som alternativ funderar jag på heliskiing (dvs ingen lift utan helikopter i stället) i Sverige. Jag har noterat att Kittelfjäll har mycket offpist och erbjuder heliskiing. Jag har läst några trådar om Kittelfjäll - inte så positiva.
Har ni några bra tips på bra heliskiing i Sverige alternativt i Norge?
När är det bäst tiden på året att åka dit för bästa puderåkningen?