Nu råkar jag alltid åka till naturreservat (flygförbud) när jag åker till alperna men nog måste det kunna vara värt heli i alperna annars. Om man bara åker en vecka och det snöade veckan innan så tror jag nog att en heli-dag kan öka mängden minnesvärda höjdmeter med nästan 100%. Men nordamerika eller någonstans exotisk är väl bäst.Nojlas sa:Om jag skulle lagt pengar på heli skulle jag antingen gjort det i abisko/björkliden/gränsen-området eller nordamerika. Att spendera pengar på heli i alperna är mer eller mindre som att elda upp pengarna enligt mig...
En helikopter i Sarek skulle bara vara hemskt, om det inte gällde ett räddningsförsök.Iller sa:Heli i Sarek vore fint och hemskt beroende på hur man ser det...
Är vad jag vet väldigt sällan man har så stora valmöjligheter av olika toppar i alperna? Oftast bara en eller två vad jag har erfarit. Men jag har inte varit runt och frågat på samtliga företag i europa, så det kanske är något att lägga stålar på.Iller sa:Nu råkar jag alltid åka till naturreservat (flygförbud) när jag åker till alperna men nog måste det kunna vara värt heli i alperna annars. Om man bara åker en vecka och det snöade veckan innan så tror jag nog att en heli-dag kan öka mängden minnesvärda höjdmeter med nästan 100%. Men nordamerika eller någonstans exotisk är väl bäst.Nojlas sa:Om jag skulle lagt pengar på heli skulle jag antingen gjort det i abisko/björkliden/gränsen-området eller nordamerika. Att spendera pengar på heli i alperna är mer eller mindre som att elda upp pengarna enligt mig...
Heli i Sarek vore fint och hemskt beroende på hur man ser det...