lleberg
Ny medlem
Hemmabakade powerbars.
Förra vintern, så bakade jag några jättegoda powerbars, man kokade ihop som en kolaspet på råsocker, sirap och smör, och sen blandade man i hasselnötter, havregryn, fiberhavregryn och annat kraffs, bakade det i ugnen och sen smälte man choklad på... Hur gott som helst, men nu när jag vill baka igen så har jag kommit fram till att jag inte har receptet, och jag hittar det inte heller, har sökt runt med google en stund.
Nån som har några tips? Receptet fanns i nån tidning som typ Buffe eller gourmet (eller vad fan dom nu heter), det var säkert 1 år sen. Och det fanns flertalet energybars på uppslaget..
Eller är det någon som har ett bra recept man kan baka efter?
Dels så blir det ju bra mycket billigare än att köpa dom, sen så smakar det gott, och kan lätt användas som kaka till kaffet/saften..
/ Tomas
Nån som har några tips? Receptet fanns i nån tidning som typ Buffe eller gourmet (eller vad fan dom nu heter), det var säkert 1 år sen. Och det fanns flertalet energybars på uppslaget..
Eller är det någon som har ett bra recept man kan baka efter?
Dels så blir det ju bra mycket billigare än att köpa dom, sen så smakar det gott, och kan lätt användas som kaka till kaffet/saften..
/ Tomas