Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag tänkte försöka bygga en rail å sätta hemma i backen. nån som har några tips på hur jag ska bygga,material och hur jag ska sätta fast den i snön/marken?
Har du tillång och skills nog med svets och rörtång rekomenderar jag två långa rör som du böjer ver i varje ände med en rörtångStäller dom i ett uppochnervänt V Och svetsar fast dom i ett liggande rör. Beroende på hur starka/hårda rören är och hur lång railen är kan du bygga ett stöd till i mitten av den. detta kräver som sagt en hel del skills med svetsen eller en snäll far som kan detta.
kan skicka bilder om du är intresserad...
bra idé med box,ska kanske testa det,men hur ska man sätta fast en box i snön?å vilket material ska man använda?jag har tjocka spånskivor som är plastlackade,skulle det funka?
Bra med plaströr på sätt och vis om man vill ha stålkanterna kvar. Men järn är bra matrial det också, har man tillgång till någon industri som kan böja och vinkla rör så är det bra..
gör såhära.. ta din mamma.. lägg henne i snön med en flarra virre.. placera ett järnrör över henne.. efter ett par groggar ropar du ut pappa-.. lägger honom jämter morsan i snön.. ge honom ett par groggar me.. upp med röret på farsans rygg oxå. upp på garage taket. ta sats 360 mute rakt ner på röret i en hand rörelse tar du grogg glaset. hehe.
Jag å en polare gick in i en gammal ada som har varit industri fabrik plockade sönder deras svarv maskin bra nyublrjar rail fick vi iaf ^^
Ska bygga en ny i vinter.
Det är nog "bara" att taa ett 4-5 meter långt rör av något slag. sedan bocka det i kanterna (böjja) kostar säkert bara 100 spänn i ngn järnhandeln om ens så mycket pengar..
Sen lånar du en svets av skolan lr om du har en egen. sen are bara svetsa dit massa skit i skillsen ^^ Du kan ju ha stöd ben lr bara fastsvetsade pinnar som du kör ner i snön/gräset
du kan ta lastpallar o ställa dem på högkant, sätta på prexiglas sen är det bara gräva liet o sen är det klart, kan
en o annan lastpall som stöd på sidorna, stabilt.
jag å mina kompisar håller på att bygga en kinkbox och ska ha nån sorts plast på.
och jag funderar på plexiglas.
är det nån som vet vart man kan köpa det och vad det kostar??
håller med 66 om plast rören. jag och min polare hittade riktiga avloppsrör hemma hos honom. altså grova rör då. men man ska ju inte lägga dom i snös vi hade ett innhopp som var hyffsat högt sen var railet inbyggt i inhoppet sen åkte vi ner för en dörr som vi lagt upp mot ett "stup" från deras gräsmatta så man fick fart. fast vi åkte på våra gammla låtsats brädor som vi letade fram. låter töntigt men dessa svarta plast brädor som man spände fast i sånna gummiband som sitter på lastbilsflak är otroligt roligt att åka. vi gorde lite grymmarails faktiskt.
jag har byggt en i trä..skitbra om d e minusgrader man kan raila me skorna me(!!!).satte två brädor en fram o en bak som går utåt som e som vingar typ...blir skitstabilt om man låter den stå ett tag