Hemsedal eller Åre ?

Petteurr

Ny medlem
Hemsedal eller Åre ?
Ska som ni kanske förstår iväg och åka skidor i antingen Hemsedal eller Åre.
Vad jag har hört så har Hemsedal knappt någon snö och ungefär 9 backar öppna
enligt min syster som jobbar där just nu.
Så om någon har varit i Hemsedal och Åre under denna säsong så skulle jag vilja
veta vad ni tycker, Hemsedal eller Åre ?

Hemsedal eller Åre ?
Jo 90 cm är inte fel i hemsedal. Har för övrigt inte varit i åre men jag måste säga att jag gillar hemsedals backar, de är väldigt bra sammanbyggt tycker jag. Sen tycker jag att deras parker börjar hålla mycket bättre klass. Det är väl på G med 2 nya parker varav 1 är under byggnad. Så 4 parker bör de snart va uppe. Svårt val du har att göra, åre ser ruskigt bra ut det med, vet dock inget om snödjup eller pisterna men kika på www.skiinfo.com så får du nog mer info.

/gus

Hemsedal eller Åre ?
jag har ingen aning hur Hemsedal är, men Åre är väl inte så jäkla kul såhär tidigt på säsongen. Åre skall upplevas då det är mycket snö, gärna sent på säsongen, framåt mars-april... Om de flesta pisterna och liftarna är öppna i Hemsedal, då hade jag satsat på det, speciellt med det nykomna pudret...

Hemsedal eller Åre ?
Har precis kommit hem från Åre och det suger tämligen hårt just nu. Det har inte snöat något att tala om på veckor och det har varit väldigt skiftande väder. Dåligt med snö - det är fläckvis jord och sten i var och varannan backe och någon åkning utanförpisterna är inte att tala om nu.

Tillbaka
Topp