Hemsedal över jul.

Hemsedal över jul.
Tips till skidåkare, åk inte hit julhelgen! Överbefolkat med barn och barnfamiljer i alla backar som håller på att lära sig. Kul för dom. Men inte för den som är van skidåkare. Har varit där till och från ca 15 ggr runt jul. Never again! Synd på en av de bästa skidorterna i norra Europa.

Hemsedal över jul.
Det var en konstig reflektion. Såklart är det mycket folk på både jul och nyår. Vad hade du förväntat dig?
När det är sagt har jag knappt stått i en liftkö under julveckan. Speciellt inte under lunchtid då det var nästan tom.
Högtider i Hemsedal är det mycket tryck men oftast är det bara en el två dagar där det är riktigt mycket folk.
Du hade tur men en grym vecka med mycket snö. Nu regnar det.

Hemsedal över jul.
Det var en konstig reflektion. Såklart är det mycket folk på både jul och nyår. Vad hade du förväntat dig?
När det är sagt har jag knappt stått i en liftkö under julveckan. Speciellt inte under lunchtid då det var nästan tom.
Högtider i Hemsedal är det mycket tryck men oftast är det bara en el två dagar där det är riktigt mycket folk.
Du hade tur men en grym vecka med mycket snö. Nu regnar det.
Fördrar nästan att stå i liftkön framför att åka i en back full med barn och barnfamiljer/nybörjare. 😅

Hemsedal över jul.
Det är säkert mycket bättre v 1 skall själv dit igen v 4
Tyvärr tror jag att den expansion av boende utan att bygga ut systemet gör att man får sikta på lågsäsong eller söndag till torsdag resor. Har nog varit här ca 70 gånger sammanlagt. Trenden är tydlig med blåbär i alla backar. Men som jag skrev innan, synd för där är så bra annars.

Hemsedal över jul.
Så värst var det inte. Men om man ska klaga på folk så tycker det är värst med analfabeter som går i grupp till singelkön.
IMG_20200104_135841.jpg

PS. Bilden tagen då huvudliften pajade en halvtimme under lunchtid. Sen som tur så kom en liftnisse o föste obvius folk ur.

Tillbaka
Topp