Hemsedal säsong 10/11

lottendanemo

Ny medlem
Hemsedal säsong 10/11
Hej!
Jag ska flytta till Hemsedal den 1 november och börja jobba på Alpin Lodgen, Peppes pizza och Bar(!). Har dock inte hittat något boende så nu letar jag efter folk som kan tänka sig att dela boende.

Ska du också åka dit nu i vinter, hör av dig!! :)

Hemsedal säsong 10/11
Tja!

Ska jobba på Skogstad/Fjellbekk å inte bestämt mig än om jag vill bo på personalboendet eller ej. Möjligt att en killkompis också vill va med på ett boende :)

/Hanna

Hemsedal säsong 10/11
Hej!

Jag har fått jobb på Hemsedal skishop men har dessvärre inget boende, behöver ni en inneboende så är jag 100% på.

Hade varit kul om man var ett gäng, destu fler ju roligare :)

Ciao!

Hemsedal säsong 10/11
Ja men det låter väldigt bra! Jag håller på att kolla på finn.no, känner inte riktigt till andra sidor man kan hitta boende på. De flesta ställena är ju dyrare men ok om man delar flera!!

Hemsedal säsong 10/11
Hej på er,

Har tänkt att typ veckopendla till Hemsedal (fr. Bohuslän), så om någon vill hyra ut några kvadratmeter golvyta på fredag och lördag nätter under större delen av säsongen vore det kanon. Tak över huvudet, plusgrader och plats för en madrass håller gott för mig. Kan även vara intresserad av att hyra mindre rum/del av rum under hela säsongen.

Hemsedal säsong 10/11
Jag börjar 5 nov men åker nog upp ett par dagar innan. Så länge de e centralt, å ja har eget rum för under 5000 är jag nöjd. Kommer bara jobba halvtid första 1,5mån å känns då väldigt saftigt med 5000 för enbart ett rum som personalboendet kostar. Sen vet ja inte om det går å komma undan billigare men de e ju värt ett försök :)

När åker ni upp?

Senast ändrad:
Hemsedal säsong 10/11
Nä nu är det väl dags att få igång den här tråden! Ska själv upp till Hemsedal för andra året och tror på en kanonsäsong. Parken ska byggas om och snowbladesen är nyvallade. Ska nog själv bo i Såta, ett pittoreskt boende vid backarnas fot.

Hemsedal säsong 10/11
Daniel-LAB sa:
Hej på er,

Har tänkt att typ veckopendla till Hemsedal (fr. Bohuslän), så om någon vill hyra ut några kvadratmeter golvyta på fredag och lördag nätter under större delen av säsongen vore det kanon. Tak över huvudet, plusgrader och plats för en madrass håller gott för mig. Kan även vara intresserad av att hyra mindre rum/del av rum under hela säsongen.
Galet ambitiöst...

Varför denna plan?

Hemsedal säsong 10/11
Har fått tag i ett hus i Hemsedal för säsongen 10/11. Söker nu därför framtida sambos att spendera vintern/våren med. Huset ligger centralt, andra vägen bakom Skogstad Hotell. Skidbussar till backen går varje dag och kostar ingenting. Det är 4 sovrum, men finns plats för 6 pers. (2 i 2 utav sovrummen alltså). Vilket vore bra då hyran blir lägre. Priset är 110 000 för hela säsongen + 2000 för ström/månad (ca 3500/månaden om man blir 6 pers).

Bodde i Hemsedal förra året men då på Såta, och skulle föredra ett riktigt hus denna säsongen.

Hör av er vid intresse

/Alex

Hemsedal säsong 10/11
Såta:

Ett pittoreskt boende för den moderna människan vid bergets fot. En mysig och ombonad 1,5 med pefekt pendlarläge till Stavkroa och Hemsen. Stor balkong med solmöjligheter året runt. Uteplatsen som är öppen för alla inbjuder till grillning eller ett parti kubb.

Låter som ett "riktigt" hus inte har en suck.

Hemsedal säsong 10/11
wuryd sa:
Har fått tag i ett hus i Hemsedal för säsongen 10/11. Söker nu därför framtida sambos att spendera vintern/våren med. Huset ligger centralt, andra vägen bakom Skogstad Hotell. Skidbussar till backen går varje dag och kostar ingenting. Det är 4 sovrum, men finns plats för 6 pers. (2 i 2 utav sovrummen alltså). Vilket vore bra då hyran blir lägre. Priset är 110 000 för hela säsongen + 2000 för ström/månad (ca 3500/månaden om man blir 6 pers).

Bodde i Hemsedal förra året men då på Såta, och skulle föredra ett riktigt hus denna säsongen.

Hör av er vid intresse

/Alex
Jag är jätteintresserad! När ska du flytta in där?

Hemsedal säsong 10/11
lottendanemo sa:
wuryd sa:

Hör av er vid intresse

/Alex
Jag är jätteintresserad! När ska du flytta in där?
Tjena tjena!

Precis som \\\\Lottendanemo\\\\ skrev är jag också intresserad! Vi kommer jobba på samma ställe du och jag Lotten, Bar[t] och Lodgen :) Om jag tolkat kartan rätt ligger huset alldeles nära jobbet!

När ska du glida mot Hemsedal Alex? Själv drar jag i början på November.

/ Emil

Hemsedal säsong 10/11
Härligt Emil!!! :)

Jag drar också i början på november, börjar 3e men ska bo på fanitullen hotell tills jag hittar boende!!
/Lotten

Hemsedal säsong 10/11
Hej!

Är det någon som jobbat på ett ställe som heter IDP AS i Hemsedal? Arbetsuppgifterna är typ att städa ur stugor osv.

Skulle gärna vilja veta hur detta arbete är ifall det är någon som jobbat där.

Hemsedal säsong 10/11
IDP AS är själva navet i Hemsedal-provinsen. Ett jobb som alla vill ha, men bara några kan få. "Gräddan på toppeberget" som normännen brukar säga.

Nej, men det är helt ok om man vill åka mycket och jobba ganska lite. Cheferna, som jag tror iofs är nya för i år, brukar vara väldigt sköna och det är ganska slappt att jobb där. Jobbade där förra året och hade inga problem med det. Kanske inte det roligaste, men att städa har väl aldrig heller varit särskilt roligt?

Hemsedal säsong 10/11
Hyrde ut min husvagn med tillbygge förra året till ett väldigt nöjt par från Småland som jobbade i Hemsedal. Är fortfarande ute på jordomsegling så tillfället finns i år igen till skötsamt par. Här får man allt färdigt och klart för väldigt lite pengar jämfört med att starta från scratch i en muggig källarlokal :) Problemet är dock att man måste vara SKÖTSAM... Hör av er om ni eller någon som ni vet har intresset!

Hemsedal säsong 10/11
jeffa sa:
Daniel-LAB sa:
Hej på er,

Galet ambitiöst...

Varför denna plan?
Tja, varför inte? Fastnat med lite för bra jobb för att bara dra... Och åkning på hemmapland, dvs "urban jibbing" är kul, men i måttlig mängd.

Hemsedal säsong 10/11
Hej hej, jag är också intresserad av att dela boende med någon/några! jag ska upp till Hemsedal 15 november, det är första gången jag åker till Hemsedal och jag ska dessutom åka själv så det är lite svårt att söka boenden eftersom man bör vara några stycken. Men ifall någon behöver en glad gotlands-tjej att dela boende med eller har några tips så hojta till:D

Hemsedal säsong 10/11
wuryd sa:

Hör av er vid intresse

/Alex
Hej. Jag är väldigt intresserad om det finns plats kvar :D

Hemsedal säsong 10/11
Daniel-LAB sa:
jeffa sa:
Daniel-LAB sa:
Hej på er,

Galet ambitiöst...

Varför denna plan?
Tja, varför inte? Fastnat med lite för bra jobb för att bara dra... Och åkning på hemmapland, dvs "urban jibbing" är kul, men i måttlig mängd.
Grymt!

Ses där...

Hemsedal säsong 10/11
Hej
Även jag och min pojkvän söker boende för vintern då vi ska jobba på Skogstad hotell så är det någon som vet/vill hyra ut ett rum eller så till oss är allt av intresse=)

/Johanna

Hemsedal säsong 10/11
Ne vafan nu börjar det närma sig. Är det förresten bara göteborgare som ska upp som förra året? Fanns inte en jävel som pratade normalt under hela säsongen. Rykten i meteorologvärlden säger att det ska bli en riktigt snöig säsong förresten.

Hemsedal säsong 10/11
Alla städer där man inte hittar på egna ord för matsal är normala.
Har du hunnit slänga ut någon än då Johan? När jag kommer upp har du ju alltid en i alla fall. Om du hinner få tag i mig det vill säga. Har jobbat mycket snabba steg i sommar.

Hemsedal säsong 10/11
Förra året kom snön i början av oktober och blev liggande hela säsongen... Sjukt härlig puder öppning förra året. I år har det inte kommit så mycket snö...snöar dock idag...

Hemsedal säsong 10/11
Jo, kommer ihåg att det var riktigt mycket snö vid öppningen samt att det kom väldigt mycket i början av säsongen. Man kan ju hoppas att det sprider ut sig lite mer nu så man får puder fler gånger den här gången.

Hemsedal säsong 10/11
Precis. Flera gamla väder-gubbar säger att den snöfattiga säsongen 1991 startade precis så här. Inte lovande, men samtidigt har det kommit väldigt lite regn både i sommar och i höst, så man hoppas att han där uppe måste tömma blåsan snart.

Inget snö i sikte än, men idag öppnade skianläggningen och förhållandena var väldigt bra tydligen.

Hemsedal säsong 10/11
Nej nu är jag riktigt sugen på att få veta hur det är där uppe? Här i U-a har det snöat 12 timmar nonstop och man skulle nog få till några puderåk mitt i stan om man ville. Jag slängde iväg ett melj till TV4as norska meteorolog Tone om hur hon trodde Hemsedalsäsongen skulle bli, men hon har inte svarat.

Hemsedal säsong 10/11
Det är underbart häruppe. Vi ligger trötta i soffan me rosiga kinder efter en heldag i backen. Inte ett moln på himmlen å max 20 pers i hela liftsystemet. Superskön snö ;)

Hemsedal säsong 10/11
Forholdene i dag var -10 grader,sol på toppen av Holvin express og Fjell heisen. Snart ikke mere sol på toppen av holvin før slutten av februar. Bakken fin...noen steder litt isete,men full snøproduksjon i hele annlegget.
Meldt litt snø mot helgen,men ingen store mengder...Åpner mere mot helgen. Delere av blåparken,turisten og noen løyper til.

Hemsedal säsong 10/11
Tjenare gänget!
Jag och en kompis skall jobba på Hollvin i vinter och kommer upp 1 dec. Om nån är sugen på att göra något kul när man är trött på sina sambos så är det bara att höra av sig, vi kan brygga vin, kasta snöbollar, filma, fota, gå i trappor, öppna och stänga dörrar, sätta upp en tofs eller bara ta en bärs. (spårade lite i mitten där...) Antar att vi kanske kommer träffas ändå men det är ju alltid kul att träffa folk... Vi ska bo i någon form av personlaboende. fast jag vet inte varför jag berättar det för er.

ps. vi hittar på ord hela tiden, men är helt snälla ändå? freaky...

Fridens liljor!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp