Hemsedal

Hemsedal
Är det någon som är i Hemsedal som kan säga hur föhållandena är? Vi tänkte närmast på att gå toppturer runtom Hemsedal. Gör snöförhållande det värt att åka upp?
MVH
Anders

Hemsedal
vi var en gäng som åkte därifrån igår förmiddags...fast då regnade de men hela vecka innan va de solsken alla dagar. De va väldigt slaskigt i backen men jag vet inte riktigt hur de va i offpisten, de va nog ganska mycke sten

/adam

Hemsedal
Okej jag är Hemsedalbo, ska försöka & förklara läget.

Nu är 3 backar öppna & 3 liftar. Nästa helg tror jag de ska öppna 8 backar & 7 liftar.
Pisten nu är nice preppad på morgonen, men om det är milt så blir den uppkörd framåteftermiddagen. Men om temparturen är låg så är pisten nice hela dagen.

Förra veckan dumpa det en del, då kördes det massa puder & det var faktiskt riktigt bra. Men så börja det töa, så nu är det bara skare.
I går körde vi lite BC & skog, BC'n var ganska hård men kul, nått fint dropp & lite kul grejjer & hoppa över, skogen var perfekt!

Ryktet säger att lilla parken öppnar innan jul, stora parken vet i fan.

Om någon undrar nått om H-dal så släng in ett inlägg.

(Nu överger jag dalen i 10 dar & drar till Bad G, som dessvärre är snötomt, men glasiärköring i Kaprun är aldrig fel).

Hemsedal
jag var uppe v51 förra året, v50 eller v51 var det iaf.. och då öppnade den lilla parken.
men kickoffen var tidigare detta året änn förra, så dom kanske öppnar den lilla parken före v50 iår då.

Hemsedal
Noen venner av meg har vært der ;) De sa at det var satt opp to railer.. et dobbelt rør og en box på 4 meter tror jeg ?... Så har noen vært flittige arbeidsmaur og lagd noen løssnø kickers rundt omkring !

Hemsedal
inte en aning faktiskt, har skrivit till hemsedal men dom har fan inte svarat. kolla runt lite på freeride, alltif någon som har börjat säsonga där nu. ^

Hemsedal
är det bara jag som har problem med hemsedals webkameror?

www.skistar.com/hemsedal

inga locals som kan berätta om snöläget?

Hemsedal
Ingen av skistars kameror förrutom Trysils fungerar. Måste vara nåt fel med tekniken.

Hemsedal
Det lättaste måste väl ändå vara att lyfta luren å ringa till dom "farliga normännen", eller?

Då får man ju ett svar av någon som verkligen är på plats dagligen.

Testa Hemsedal Skisenter
Tlf: +47 32 05 50 60

Det brukar i alla fall jag göra och det har fungerat utmärkt.

Johan

Hemsedal
Jag ska upp v.2, det verkar ju dumpa rätt ok nu så får hoppas att det blir en underbar vecka! Vi e ungefär 30 st nu och jag undrar lite för någon som har lite egenskaper om hemsedals parker.

Hur utvecklade kommer de att ungefär vara då? Betyder det att allt e "klart" i parken när dom väl har öppnat, ursäkta om ja snor tråden men det har ju endå samma tema :)
Kanske är svårt och kolla men sitter på skistar å sitter som klistrad framför varje webcamera, men alltid kul med lite inside information:)

Tobbe.

Hemsedal
Var där tors-sön. Var gött i pisten och det fanns lite puder, inget jättebra men helt ok.

Hemsedal
HEMSEDAL!
Har aldrig haft så här mycket snö innan jul på 45 år!
Det är skit bra för att vara försässong.
7 Backar öppna, en box, möjlighet för lite puder om man kan berget, för på de flesta ställen i BC:n är det is.

Nöjda?

annars släng in en fråga eller ett hej i min gästbok.

Hemsedal
För övrigt så är det en backe öppen i trysil, när folket där ser en bil med snö på taket så säger de "den kommer säkert från Hemsedal", ni fattar vi har snö här, ett av få ställen i Norge.

Kom hit, jag ska på kvällsköring ikväll!

Hemsedal
addeboras:

Du borde nog kolla upp det där med 85 cm NATURSNÖ. det är i vart fall tillräckligt med snö i pisterna men absolut inte i offpisten, skulle väll säga fläckigt me snö i terrängen. . . . .

Hemsedal
Johnett sa:
addeboras:

Du borde nog kolla upp det där med 85 cm NATURSNÖ. det är i vart fall tillräckligt med snö i pisterna men absolut inte i offpisten, skulle väll säga fläckigt me snö i terrängen. . . . .
Jag var där från den 7/12-10/12 och då var mycket snö, och utanför pisten så hittade vi iallafall lössnö upp till knäna!

Tillbaka
Topp