Hemsedal

Hemsedal
Flurre:

Jag säsongar här uppe, kan försäkra dej om att det INTE är snö upp till knäna NU !

nu får du vara glad om det är över skokanten typ.... har töat så in i bomben,
men de stämmer att det VAR mkt snö.

Hemsedal
är det bara jag som har problem att kolla bla webcamera på skistar.com/hemsedal, alla hemsedals cameror verkar ju vara nera, troligen nått som krånglar på vägen, men någon annan som har samma fel? :/

Hemsedal
Jag ær i Hemsedal just nu och snøn ær væl sådær. Det snøade sist på nyårsafton (ca 15 cm + 10 dagen innan). I pisterna ær det bra men offpisten ær uppkørd och snøn varierar mellan hårt, vindpackat och omfryst løssnø. Snøbasen ær bra, kommer det bara mer snø kommer det att bli jættebra.

D

Hemsedal
KAN GARANTERA POW POW FÖR ALLA ! hemsedal är sjukt just nu, har sjukt mkt ångest för att jag inte är ledig förräns på tisda. . . . .

alla som ska ut i backen får ha en hell of a good time !

-J

Hemsedal
har varit upp i Hemse i helgen och det har dumpat som fan massa puder, jallafall under trädgränsen för att det blåser lite där uppe så ena sidan av fjället har lite packad snö.

Goa lössnö dropp och mäktiga lössnö åk. som sagt POW POW FÖR ALLA!

Lilla parken är uppen med 6st hopp 1 liten corner 2 boxar. Stora är på gång och kanornerna pumpar. Lilla parkens hopp är lite för små men längst upp i stora finns ett nästan klart hopp som funkar perfa! :)

Hemsedal
Jag ska upp till helgen så jag är lite nyfiken på hur det är just nu!

Någon som vet hur det är på Reidarskaret, ligger det mycket snö? Hur är det med varianter, går det tex att åka analen?

D

Hemsedal
Övre halvan av parken i Hemsedal är som sagt öppen (jag var där helgen vecka 4).
Stora linen består av:

Rött hopp, ganska litet.
Rödsvart hopp, brant kick och brant landning.
Rödsvart hopp med channel gap. Ena sidan hade lite längre platå.
Röttsvart och svart hopp med gemensam, aslång landning.

Alla hoppen var perfekt shapade och väldigt sköna. Ett räcke med kink fanns men sånt håller inte jag på med så jag vet inte om det var nått att ha. Men troligen var det supernajs också.

// R

Senast ändrad:
Hemsedal
Jepp jepp, så var man hemma igen. Skön åkning de första dagarna under vecka 6 men sen föll temperaturen snabbt nedåt -25 vilket för min del är lite väl påfrestande.

I övrigt en underbar vecka!

Peace...

Hemsedal
Jag ringde till Hemsedal idag ska dit den 13/12 och om allt går fint med snön ska dom öppna skicentret 16/11 som står på hemsidan och sen om allt går bra med snön öppnar dom den lilla parken några dagar senare Tack och hej!

Senast ändrad:
Hemsedal
skickade e-post till hemsedal och dom sa att den lilla parken "blåa" ska vara uppe till vecka 48 sen håller dom på att arbeta med den "röda och svarta" parken så hoppas dom att kunna få bitar av den uppe tills julafton och nästan klar till strax efter nyår :)

Hemsedal
Kanske ta och väcka liv i tråden igen, närmar sig för mig och ung 50pers till från göteborgstrakten som ska upp v2, tors-sönd. Hade varit kanon om man kunde få lite information om hur läget är, hur är det med parkerna, lilla och stora, kan man knalla upp till grytan finns det redan nån skogsåkning tro?

ses in H-dal!

Hemsedal
... och föresten lite intreserad av stora parken, med snödumpet på 60cm som kom för några dagar sedan lär dom väll kunna skrapa ihop till lite av allt de måste ha, nog de ja mest är intresserad av... När kommer den upp tro? :)

Hemsedal
Drar upp med ett gäng över nyår så vad jag undrar är Var i hela helsike går man UT nåntans på nyår. Ska man boka biljetter till nått osv? Tacksam för svar..chipp!

Hemsedal
Har ju Norges störsa nattklubb i hemsedal, så det är väll stället att vara på, om du är över 20 vill säga, dock är man ju inte det sj -.-

Hemsedal
Okej sweet... vad heter den???
Den bør væll ligga nere i byn

Wtf den kanju inte ha nrges størsta..bor i Oslo o hær finns det en del stællen men vad vet jag: )

Tacl før tipset iaf

Hemsedal
Att den ligger i byn kan jag inte tänka mig direkt, de flesta boendena ligger ju vid botten av fjället + att de inte går nån dirke tkontakt me buss lr så mitt i natten, palla gå. Ligger la mittemot Totten, nästan vägg i vägg med staven apartments... om ja inte misstar mig?

Hemsedal
Mjo men visst går det bussar till byn. Dock vet jag inte hur pass sent dom går men taxi kan man alltid ta : )

Måste ändå veta om de e nått man ska boak så ett namn vore fint..ingen som vet vad det heter : )

Eller nått annat gott man kan tänka sig

Hemsedal
surfinglife sa:
Ingen av er som har lite parkinfo/snöinfo tro? :)
jag var i hemsedal i helgen nu. bra med snö, typ alla backar var öppna och blåparken var också öppen. dom höll på att spruta snö till den stora parken och det verkar som att den är klar om typ 2-3 veckor kanske.

Hemsedal
det har inte töat... det är helt okej åkning, lite mycket sten utanför pisten. -12 grader står det på termometern. blåa parken(enda parken som e öppen än) är betydligt bättre i år än i fjol och har två röda hopp + att man skall lägga in en pipe i den parken i år också. pisterna är otroligt fina! mårtenskaret är inte värt att åka, det var vindpackad bristande skare. överlag är det mycket bra.

Hemsedal
Folk kanske börjar komma hem från alla nyårs resor till hemsedal nu, någon som har något nytt att komma med. hur är skogsåkningen och hur är det uppe på berget? :)

Hemsedal
Snöade helt sjukt när jag åkte därifrån igårkväll, hade säkert kommit uppåt en halvmeter (i skogen) de senaste dagarna, riktigt torr, fin snö med och det ska ju fortsätta snöa hela helgen. Uppe på berget var det för dålig sikt för att köras och blåste en hel del, men skogen var grym...
stora parken var inte öppen men de började köra omkring och bygga med pistmaskinerna så den kanske öppnar snart

Hemsedal
Som ovannæmda skriver helt vansinnigt mycket snø. Lokals tyckte det var før mycket men offpiståkningen var helt galen. Kammen till høger om næst sista stolsliften till høger var en riktig højdare :)

Mensom sagt galet med snø men kallt så ænda in i helvete!!

Tillbaka
Topp