Henrik Windstedt i Mästarnas mästare

listagangstern

Aktiv medlem
SVT gick idag ut med namnen på deltagarna till nästa säsong av Mästarnas mästare. En av namnen är friåkningsprofilen Henrik Windstedt. Vad tror ni om hans chanser? Kommer ni att kolla? Jag kommer definitivt att kolla, intressant att se mästarfilmen om inte annat. Tror han kommer att få det tufft mot konditionsidrottarna.

Heddious

Aktiv medlem
Spontant så tänker jag att de som lagt av nyligen, typ Hansdotter och Ingemarsdotter, borde ha allra bäst förutsättningar att vinna hela joxet, men den som lever får se.

johan

Administrator
Kul att Henrik ska vara med! Duo appen gör ju det extra roligt att hänga med när man ser programmet. Var tvungen att kolla upp vilket motstånd det blir:

I grupp 1 möts Susanna Kallur (friidrott), Michel Tornéus (friidrott), Josefine Öqvist (fotboll), Jörgen Kruth (MMA) och Ida Ingemarsdotter (längdskidor).

I grupp 2 ställs Frida Hansdotter (alpint), Pernilla Johansson, (thaiboxning), Kim Källström (fotboll), Henrik Windstedt (puckelpist/friåkning) och Kenneth Hansen (rallycross) mot varandra.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
:unsure:Min teori är att Hansdotter tar hem det, baserat på att tidigare alpinåkare som har varit med är fyra stycken, varav en har kammat hem det, vilket ger nån slags fingervisning om att en alpinåkare som är med har 25 % chans att vinna... å andra sidan är Ingemar Stenmark inte vem som helst, men men en teori i alla fall!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
:unsure:Min teori är att Hansdotter tar hem det, baserat på att tidigare alpinåkare som har varit med är fyra stycken, varav en har kammat hem det, vilket ger nån slags fingervisning om att en alpinåkare som är med har 25 % chans att vinna... å andra sidan är Ingemar Stenmark inte vem som helst, men men en teori i alla fall!

I find your lack of statistical ground disturbing...

Heddious

Aktiv medlem
Jag håller fast vid Hansdotter eller Ingemarsdotter, men jag har ingen statistisk grund för varför, går bara på magkänsla. Att döma av listan över tidigare vinnare så har ju genuint folkliga personer ofta tagit hem det, och då skulle väl Kallur eller Källström ligga allra bäst till.

Skulle det visa sig att jag har helt fel så skyller jag på att jag inte sett ett enda avsnitt sedan 2015, det blir lätt så med kvällsjobb och utomlandsboende.

Oavsett vad så ser jag framemot att se Josefine Öqvist i rutan igen, hon var väl lite av motsatsen till medietränad när hon var aktiv, så jag tänker att det kan bli kul. :)

Lundeen

Ny medlem
Kallur och Källström har alltid känts som två smarta vinnartyper, följer hjärtat (DIF) och satsar mina pengar på Källström.

Alltid roligt med mästarnas mästare när man får följa idrottares karriärer vars man har mindre bra koll på. När börjar programmet sändas?

farsan56

Medlem
Henke tar hem hela rasket. Åker man så perverst fort på längdskidor som han gjorde på Skutskjutet i år då finns det no limits.
Här har vi en livs levande ikon inom "vår" sport, då röstar jag som lokalpatriot med hjärtat.
Att Stenis vann som alpinåkare det är en annan sak, han är ingen ikon.
Han är ifrån en annan dimension där vi vanliga människor icke äga tillträde.
Mm är oavsett alltid en höjdare att titta på för oss sportnördar.
Ha de och låt det börja snöa NU!

Redaktionen

Aktiv medlem

SVT:s tittarsuccé "Mästarnas Mästare" går in för en ny säsong. Friåkarkungen Henrik Windstedt tar plats och ställs mot bland andra Kim Källström och Frida Hansdotter. Programmet sänds våren 2020. 

Läs hela artikeln:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp