Hestra - Army Leather GTX Direct Grip

Jarle

Aktiv medlem
Har precis fått hem mina efterlängtade handskar (beställda på internet ;)) i storlek 9. Dessa är dock litet för små samtidigt som en 10:a är litet för stort. Min fråga är då följande:

Vet någon om denna handske töjer sig något, som andra läderbeklädda tingestar har en förmåga att göra?

det beror helt klart på hur stark du e. du måste va starkare än handsken för att klara töja ut den, annars krymper den din hand=)

Frans, jag är starkare än dina Jon olsson vantar i alla fall. Starkare än mina med för den delen ;)

CustomX: Då är det bara att skicka tillbaka och vänta på nya.

Ja jag skulle aldrig köpa för små, dessutom är lite för stora varmare..

citat från hestra:

"En större storlek är alltid varmare, dessutom kan du få plats med ett
tunt extrafoder."

lycka till!

Jag har samma problem när det gäller Hestras handskar.
Synd att det inte finns mellanstorlekar.
Om hansken är för liten lär du frysa snabbare, det är viktigt med lite mellanrum.

CustomX sa:
Ja jag skulle aldrig köpa för små, dessutom är lite för stora varmare..

citat från hestra:

"En större storlek är alltid varmare, dessutom kan du få plats med ett
tunt extrafoder."

lycka till!
Jag vet, men det är rätt skönt att ha den extra stavkänslan och om de nu hade töjt sig hade jag ju fått lite extra spelrum.

Tack för hjälpen. =)

Senast ändrad:
Ja, de töjer sig lite. I.a.f. så ger innerfodret med sig efter viss användning.
Kör själv på Heli Ski modellen utan gore-tex, men det borde vara i stort sett samma? I.o.f.s. så har inte gore-tex modellen löstagbart foder har jag för mig...

Senast ändrad:
Nojlas: Helimodellen (gore-tex) har inte löstagbart innerfoder. Modellen detta handlar om har dock det. Mycket trevligt att det är ett foder innanför "skalet" också, så att det inte bara är skal och sedan löstagbart, utan skal, foder, löstagbart.

Om innerfodret nu töjer sig borde det vara lugnt då....

hestras vantar skilljer sig mycket i storlek i samma storlek.. kände det när jag testade just den hestra army leather. den ena 9an kändes perfekt medan en annan 9a kändes för liten.

Rasmusswe sa:
hestras vantar skilljer sig mycket i storlek i samma storlek.. kände det när jag testade just den hestra army leather. den ena 9an kändes perfekt medan en annan 9a kändes för liten.
Och det tror jag beror på att innerhandsken var mer/mindre uttöjd modellerna emellan eller kanske var den lite sämre iträdd än den andra, måttmässigt lär de vara exakt (har svårt att tänka mig nåt annat). Jag provade två olika par i samma storlek (den Army leather-lika men utan Gore-tex) och de satt precis likadant.

Grattis till ett par underbara handskar!!! Mina har töjt sig en aning, de var lite trånga i starten, men sitter som "handsken på handen" i alla fall. Och varma är de också!

:o)

Heja Hestra!

(nej, jag varken jobbar där eller är sponsrad, men få producenter har imponerat mig mer)

Finns denna handske fortfarande? Har leta genom internet men hittar den inte.
Var köpte ni era?
Om den inte existerar längre, har ni något annat tips på en vattentät (gtx), varm, löstagbart foder, lång, handcuff, 5-fingers och allt annat som den här handsken har?

/Daniel

Tillbaka
Topp