Heta tips för St:anton v3 08

Puderdax

Ny medlem
hallå alla skidfanatiker! Tar mig en tripp till Anton v 3! Är mitt första besök av denna omtalade skidort och vill därför ha alla möjliga tips på vad som bör upplevas respektive undvikas, offpiststråk, resturanger, nattklubbar, allt! Väntar ivrigt på svar!!!

FUNKY CHICKEN ! , men de behöver knappt nämnas då du lär märka det..

offpist behöver man knappast heller nämna då de bara är att titta omkring dig,, sjukt bra och lättilgänglig offpist i St Anton.. men åk gärna en repa med guide eller nått på baksidan av Valluga.. de är maffigt..

Jo har hört mkt om att St:antons Offpist skall vara maffig och nu verkar det ju ha dumpat en hel del, så ser ytterst bra ut! Har endast frukost på boende, tips på någon prisvärd resturang med varierat utbud?? tack för era svar!

Det börjar dra ihop sig, fler som ska ner så man kan dra ihop några för att bränna lagg i den orörda snön?

Tja har ju inte kommit nått riktigt snöfall på bra länge så skaren på snön är rätt fin just nu vill ja lova :p har iofs kommit lite idag, men va ändå plusgrader så inte världens bästa snöfall direkt :(

kom precis hem därifrån, och överallt is och skare. Kanske hinner dumpa mer innan du kommer ner dock.
Ett annat tips är att inte åka i st anton i huvudtaget utan direkt ta dig till rendl, zurs lech och oberlech.

Afterskin på Mooservirt är kul också, tysk umpabumpa musik är sehr toll!

Jag var där förra veckan och håller inte helt med om att det var is och skare överallt. Hade puder hela veckan på baksidan Stuben (gå upp till Marioköpfle och åk sedan ner till Verwall). Testade även att gå upp från Valluga 1 och ner på baksidan ner till Zürs....inte lika bra men helt OK. Så nog finns det att åka på om man är beredd att traska lite. Dock är det ganska lurigt lavinmässigt så var försiktig!!

Tillbaka
Topp