hetast bräda i vinter?

bernie

Ny medlem
hetast bräda i vinter?
tjena ska köpa ny bräda nu vad för bräda ska man ha åker mest offpist eller i pist. vilken längd på bräda ska man ha? jag är själv 1,70 lång.

hetast bräda i vinter?
Jaa du i vinter lutar trenden alltmer åt att brädorna ska vara ohyvlade och faktiskt innehålla så många kvisthål som möjligt. Detta beror på att man i USA/Kanada alltmer har börjat gå tillbaks till basics.
Trots det enorma utbudet som finnas på marknaden i dag så skulle jag nog rekomenderA dej en 5 tums planka och då gärna med lite rostiga spikar i,,, alltför att få den rätta Ghetto looken.

Eller så kan du ju börja åka skidor.

hetast bräda i vinter?
Ska du inte "jibba", utan bara köra pist och lössnö bör du ha en längre bräda än så. En bräda lika lång som du, 170 cm, bär dig bra i lössnö och gör mycket för stabiliteten i pist.

Se bara till att den är anpassad till din vikt. Många "långa" brädor är anpassade för stora tunga personer. Är du 170 cm lång väger du sannolikt inte så mycket, så: En ganska mjuk 170 cm lång bräda är den enda rimliga rekommendationen du kan få.

Det finns ingen anledning att du ska ha en kortare bräda än vad du skulle haft skidor. Allt under 160 cm lämnar dig hopplöst efter i både pist och lössnö.

hetast bräda i vinter?
om du ska jibba så ska den typ vara till din axel.. så kanske en bräda som är typ 144cm lång lr nå sånt

hetast bräda i vinter?
me en bräda på 170 blir de olidligt att åka pist .. o skulle du vilja dra en repa i parken ngn gång kan du glömma de! kolla på en bräda runt 155-158 för all mountain med directionell form. tex en burton custom eller air.

hetast bräda i vinter?
Wannabe_jackass han sa precis att han skulle köra pist och offpist, inte park.. men jag skulle nog gå på freddags tips.. själv skulle jag köra en lite kortare eftersom att tycker att det är bekvämare..

hetast bräda i vinter?
Håller med Ollii!..ska du ha ngt som passar för allt köp ngt mellan 1,50 och 1,58..
Jag e 1,78 och kör med en Forum Elite 1,56 Jeenyus Rental 1,56 och en Forum Streetdweller för bara cityrails..1,48..

ta mitt råd 1,56 passar allt!!!

Gnu Forum Nitro lr Jeenyus!

Peace1

hetast bräda i vinter?
rome agent
endeavor high five
ride dh dfc series
lib tech trs
lib tech travis rice magne traction
gnu riders choice
gnu danny kass

"heta" brädor enligt mig.

hetast bräda i vinter?
Min vän veeco har som vanligt koll på läget. Jag håller med om allt han skriver utom det där med Ride. Massproducerad Kina-skit har aldrig impat på mig. Men en Lib-Tech med magne-traction är så hett att bindningarna smälter.

hetast bräda i vinter?
Om du inte vill lägga så mycket pengar tycker jag du ska kolla in fjolårets Gnu riders choice. Dom finns att köpa på ebay för en nätt summa pengar. Fick för övrigt hem min Gnu 162a nyss som jag köpte på ebay. Fick ge 220$ inkl. frakt. Fynd enligt mig.

hetast bräda i vinter?
får hålla med degpojekn lite om ride, jag är svårflörtad men den här brädan har fastnat. sen är den skön också.

tyvärr skidägt märke ;)

hetast bräda i vinter?
äh..

Burton Malolo 158 (59-82kg)

där har du den perfekta brädan för dig..

funkar grymt ute i det lösa t.v "the tapered shape" Flyyter fint

funkar i pist som en ferarri.

kan leka å hoppa lite med om du nu vill det nån ggn..

hetast bräda i vinter?
gör det enda rätta, köp en nitro magnum, nu när nitro atlas har utgått...helt underbar att bomba berget med...inte viktigt för fem öre, men den är jävligt snygg också! Fick se hur 2006 brädan skulle se ut i vintras, riktigt fet!

Eller så går du back to basic och köper en gammal winterstick med strapp-bindningar! Kanske skulle plocka med sin winterstick från tidigt 80-tal i vinter!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp