Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Där slår du huvudet på spiken. Det är just av den anledningen som det inte är en så dum ide att slå till på ett par Contact 8, även om den rent pryltekniskt inte är något speciellt. Vad du än köper förutom den är en chansning. Det kan bli lika bra, sämre eller bättre, men det är helt omöjligt att förutse hur du kommer att uppleva skidan. Det segmentet som den tillhör är så otroligt stort att ingen kan ha koll på olika modellers egenskaper. Jag har ganska bra koll på skidor i det övre segmentet, men bland allroundcarvers kommer det hundratals nya modeller varje år och det är en ogenomtränglig djungel, tom för de allra mest initierade på den här sidan. Istället får man fokusera på att testa ett antal modeller och sen använda sig av den erfarenheten för att gissa hur en skida ska uppträda. Dynastar och Atomic har tex helt olika grundkaraktär när det gäller respons och snökontakt.LeifA sa:Det där med att ta en annan skida kan jag ju göra om jag visste vilken.
Nja, på den här kategorin skidor så spelar det mindre roll. Det går alltid att hitta billigt på nåt sätt, tex på Stadiums reor eller liknande. Att köpa mitt i säsongen i alperna lönar sig sällan. Vill du komma billigt undan är det istället Tyskland och faktiskt också pga pundkursen England som gäller. Ovan nämnda Contact 9 är ju en tänkbar lösning som inte kostade skjortan. Om man nu bemödar sig att böka med något sådant. Enklast är ju att leta runt lite i fysiska butiker i Sverige och välja något som känns ok.LeifA sa:Vi ska inte åka förrän V4 nästa år så jag har lite tid på mig att hitta nåt.
Är priserna bättre där i Flachau än här tro?