Hitta gäng att åka till alperna med?

freddan91

Medlem
Jag är sugen på att resa till fransk alperna men har ingen i min bekantskapskrets som kan eller vill åka.

Hur hittar man ett likasinnat skidgäng?

Jag kan åka eller kommer ner för de flesta backar. Har inte åkt off-pist. Så är kanske en medelåkare.

Har absolut inget problem att åka själv men vill ändå kolla, det kanske är en vanlig grej att man åker med ett gäng främlingar?

Brukar alltid gå hitta plats i något säsongarboende...
Någon som inte kommer ner, någon som gjort en season ender osv. Det brukar vara trångt, skitigt och extremt hjärtligt. Rekommenderas starkt.

Annars är det väl UCPA eller någon annan paketresa som gäller.

Brukar alltid gå hitta plats i något säsongarboende...
Någon som inte kommer ner, någon som gjort en season ender osv. Det brukar vara trångt, skitigt och extremt hjärtligt. Rekommenderas starkt.

Annars är det väl UCPA eller någon annan paketresa som gäller.
Hitta plats i säsongsboende lät kul. Var söker man efter det?

Det kanske är över din budget men tänk på att det är inklusive helpension, liftkort, guide/skidlärare och utrustning. Jag tror du får svårt att hitta billigare resor. Dessutom innebär konceptet att man träffar massor av folk.
Även kollat med Langley men där verkar man kunna hamna för under 10 för halvvecka, dock utan lunch och skidlärare

Jag har alltid upplevt ucpa som extremt prisvärt! Rekomenderar oxå 👍🏼
Var väl 10 år sedan ungefär senast jag var iväg med UCPA men det var väldigt prisvärt (runt 12k då) med tanke på vad som ingick. Såg att det landar på runt 17k med flyg nu för tiden vilket ju bra det med. Svårt att få ihop en alpresa under dom pengarna (och dessutom få utbildning och mat).

När tycker ni man är mogen att åka på en nybörjarresa ”off-pist”? Har åkt totalt kanske 4 veckor i pistade backar

Tillbaka
Topp