Hjälm eller inte hjälm?

Hjälm eller inte hjälm?
SJÄLV KLART SKA MAN HA HJÄLM !!! Köp istället en cool hjälm =) Tips Sweet Supertropper halfcut eller Giro Mx10

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Skistar ska snart börja med hjälmkrav i alla sina system. Så se till att skaffa hjälm innan kravet kommer för då kommer hyllorna vara tomma.

Hjälm eller inte hjälm?
inget är coolare än de andra men man vill ju ha en snygg iaf, de är säkrare med hjälm ofc.
De är nog vanligast me hjälm, ibland har ja de ibland inte

Hjälm eller inte hjälm?
1. Hjälm, kolla på alla stora åkarna, de flesta åker med hjälm.
2. Dum fråga, givetvis med hjälm.
3. Jag tycker att när jag är i parken(mestadels Kläppen nån månad om året) så är de som åker bäst åkare med hjälm, sedan finns det alltid idioter utan.
4. Givetvis

Hjälm eller inte hjälm?
om du är över 20 och inte hoppar i hopp eller liknande så ska du INTE ha hjälm.

Hjälm eller inte hjälm?
Hjälm är ju inte bara till för folk som hoppar. Du vet, det kommer en jävla massa galna människor i backen som inte har kontroll. Hjälm är bra att ha, hur gammal man än är och hur bra man än är på att åka, inget snack om saken

Hjälm eller inte hjälm?
klart att man ska har hjälm varför inte? är det tufft och coolt att om några år ha en hjärnskada för att man som ung och dum tyckte att det för fjolligt med hjälm?

Hjälm eller inte hjälm?
Vad är coolast = Inte hjälm
Vad är säkrast = Inte hjälm såklart
Vad är vanligast = Inte hjälm, alla föredrar ju skader före att kunna åka eller?
och till sist: har ni hjälm = Nej ( självklart )
Tänkte jag mig inte för när jag la upp detta inlägg = självklart inte !

Klart som fan att man ska köra med hjälm !

Hjälm eller inte hjälm?
Lätt att man kör me hjälm!! Tkr de e snyggare o köra me hjälm än utan o de e ju såå mkt säkrare!! Hjälm e coolast fo' sho'!!

Hjälm eller inte hjälm?
eazy, ANVÄND HJÄLM!! jag använde inte min ofta förut:/ så flög jag för långt, landa på tailarna å slog i bakhuvudet, hjärnskakning och sjukhus 2 nätter :( å vem bryr sig om hur man ser ut...de e FETT jibb å använda hjälm, de e fjortis utan:) ANVÄND ALLTID!!! HJÄLM

Hjälm eller inte hjälm?
Vildah sa:
hahahha:D herregud,.
. WHAAAT .? vadå coolast, . jibbar du mkt är de väll fördel o ha hjälm lr va ? o dina kompisar e knäppa, o btw, de har inget med hur cool man ska vara . safty first. vill du slå in skallen när du trillar på en rail , go ahead. vill du va säker i backen, ha HJÄLM.
Och de är väll ditt beslut, ingen annans. Dina kompisar tkr de e kefft med hjälm, bra ta ingen hjälm da. problem solved. :)
skulle vela tillägga att de är fördel å ha hjälm hur du än åker ... =D=D

Hjälm eller inte hjälm?
Allex sa:
Är du dum nog att ställa sånna här frågor behöver du ingen hjälm för dit huvud skulle nog bara må bra av en och annan smäll
måste folk alltid vara så här dumma? Om en person frågar nåt så behöver man inte säga att den är dum. De är såna som du som gör kaos i forumen

edit: visa upp den här trådens svar sen för dina vänner

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Jag fick en allvarlig hjärnskakning i onsdags med massa minnesluckor osv, kunde ha gått sjukt mycket värre utan hjälm.
En billig livsförsäkring helt enkelt.

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Säger som många andra i detta forum dina polare är idioter såklart man kör med hjälm skall ge dig 3 skäl att ha hjälm

1. Säkrast

2. Snyggare

3. Skyddar bättre än t ex en mössa

//J

Hjälm eller inte hjälm?
bäste saloscream. alltid bäst med hjälm. tänk efter lite grann. vad är det som är så töntigt med att ha hjälm i grund och botten. dessutom finns det riktigt snygga hjälmar nuförtiden.ha din hjälm, åk och var glad. du kanske även behöver nya vänner. dessutom tycker jag att du även ska köpa ett par sånna där rosa kaninöron med sugproppar och sätta på. det lär få tyst på dina "kompisar".
//faceplant

Hjälm eller inte hjälm?
Hannesenator sa:
@jacobgus
"de är skönare utan.. säkrare med"

Skönare, nej. Lite mer frihetskänsla kanske, men inte skönare.
Säkrare. Detta är något som jag skulle vilja att du förklarar lite mer ingående, eftersom att dumma lilla jag itne kan förstå hur du kan komma fram till den slutsatsen.
förstår mej inte på dej riktigt. ja tillexempel mer frihetskänsla.
vadå inte säkrare med ? är du dum eller ja menar förstås att de är säkrare med hjälm och inte "skönare utan och säkrare också" som du tolkar de, ditt fuckface..
tipps till dej: läs vad man skriver, tänkt efter ordentligt, sen, ca: ett dygn senare kan du citera.

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Kör med den norska hjälmen!

Det var några norska männ som skulle se vad som höll bäst så dom körde över en hjälm och en mössa

hjälmen gick sönder medans mössan höll !

Hjälm eller inte hjälm?
SHUUUEZ , Bry dej inté om dina "kompisar" , Dem får fan åka utan hjälm o få hjärnskakning men , Om du vill åka med ska du göra det för det är det bästa!

Hjälm eller inte hjälm?
de e mycket snyggare att åka med hjälm.
vanligast är hjälm. d.v.s om man har nått att skydda, typ en hjärna..
jag kör alltid med hjälm.

det finns gott om snygga hjälmar nu för tiden. =)

Hjälm eller inte hjälm?
Hjälm har man för att skydda sig inte för att se "cool" ut, inte många som insett det!

Hjälm eller inte hjälm?
Det "coolaste" är ju självklart att åka med hjälm

Jag tycker att det är väldigt vanligt att använda hjälm nu förtiden. ja tycker att de flesta har det

Jag åker självklart med hjälm

Hjälm eller inte hjälm?
I helgen dog en skidåkare i Laax efter att ha vurpat och slagit huvudet i en sten, hon hade ingen hjälm...

Hjälm eller inte hjälm?
Jag är också doktor. Har sett ett svårt fall av skallskada denna säsong då en ung kvinna tydligen slagit huvudet mot ett träd eller annat fast föremål vid skidåkning i jämtland. Hon hade frakturer i skallbenet och allvarliga blödningar i och runt hjärnan och fick opereras akut för det vid mitt sjukhus. Sannolikt får hon men för livet. Om hon hade haft hjälm hade skadorna med all sannolikhet inte blivit lika svåra. Fundera över hur många saker det finns att slå skallen emot i pisten och utanför pisten nästa gång ni åker skidor. Det räcker med ett felskär oavsett vilket slags skidåkning man ägnar sig åt.

Släng alla gamla Jofa-VM hjälmar etc och köp en modern hjälm. Köp den snyggaste hjälm ni hittar som sitter lika bra på skallen som pjäxorna sitter på fötterna. Har ni inte pengar så betalar era mammor garanterat.

Min åsikt.

Hjälm eller inte hjälm?
Har dock själv inte använt hjälm nu på det sista men började tänka om efter att jag slog i skallen rätt hårt i backen efter ett hopp.. Såg att det fanns ett par rätt sjyssta hjälmar med högalare i där du kopplar in ipoden så det kan ju vara rätt sjysst. sen kan man ju alltid pimpa den lite med lite klistermärken ifrån olika tillverkare osv osv.. eller har jag fel? ;)

Tillbaka
Topp