Hjälm eller inte hjälm?

Hjälm eller inte hjälm?
kör med hjälm ja det ää snyggare o bättre dina polare är ju dum i huvet

Hjälm eller inte hjälm?
bryr mig inte direkt, ibland kör jag med hjälm ibland inte, kan inte säga att jag känner mig säkrare med hjälm.

Hjälm eller inte hjälm?
Hjälmen värmer, man behöver aldrig tänka på vilken mössa man ska ha och den flyger aldrig av som en mössa skulle gjort. Det är sjukt mycket snyggare med hjälm!

Det är coolare!
Det är nog vanligast med hjälm skulle jag tro...
JA! jag har hjälm!

Hjälm eller inte hjälm?
Hjälm blir en självklarhet så fort du börjar använda en. Skit i va dina kompisar tycker.
Stå på dig och var först med hjälm, de andra kommer att följa efter. Kan rekomendera RED Hi-Fi, snygg och otroligt skön : D

Hjälm 4 life : P

Hjälm eller inte hjälm?
Dom har inget å skydda ;). Dumt att köra utom hjälm, de är snyggare med hjälm också.

Och ja: jag kör med hjälm :) En vit encore

Hjälm eller inte hjälm?
ontte sa:
Jag anväder inte hjälm men skulle vilja ha en...men ja har inte tillräcklit med pengar
be bara mor å far om cash å säg att om du inte har hjälm kommer du troligtvis dö snart. då säger mor: "men de e klart att du ska ha hjälm" å sen drar far fram stålarna

Hjälm eller inte hjälm?
De gångerna när jag verkligen har behövt hjälm så har jag blivit på körd.
Så hjälm är bra att använda i alla lägen!

Hjälm eller inte hjälm?
såklart man ska ha hjälm men om den e skit fu lförstår jag

men då ska man ju skaffa en snygg hjälm typ giro, protec eller nånt sånt

puss och kram

Hjälm eller inte hjälm?
fett mkt skönare utan. Ja tycker de e snyggare med.

Känner mej inte spec mkt säkrare med hjälm häller, men om ja sak pröva ngt nytt lr köra lite strre tricks/hopp så drar ja på hjälmen..

Hjälm eller inte hjälm?
Skönare med men är ju skönt med mössa om man typ kör hemma också.

Vanligast: hjälm
Snyggast: 50/50

Jag har hjälm

Hjälm eller inte hjälm?
en hjälm kostar max 300spänn, och då får du en snygg hjälm i den färg du vill.

det finns väldigt få skäl att inte använda hjälm.

jag tycker seriöst att om man inte använder det, så är man en total jävla idiot. det står jag för.

Hjälm eller inte hjälm?
assr sa:
en hjälm kostar max 300spänn, och då får du en snygg hjälm i den färg du vill.

det finns väldigt få skäl att inte använda hjälm.

jag tycker seriöst att om man inte använder det, så är man en total jävla idiot. det står jag för.
say whöööööt!!! max 300 spänn? :)

vart köper du hjälmar, troligare att de e minimummigt 300 riksdaler..
Har K2 rant å den va väll rellativft billig, typ 500 sekk....
Vanliga hjälmar ligger väll uppemåt 1000 koronas?

Hjälm eller inte hjälm?
rant kostade 399kr på stadium senast jag kollade, det är iofs 100kr över vad jag sa :(

jag köpte en protec för 299kr och jag älskar den.

vf, det är klart att om du vill ha en hjälm i kolfiber typ sweet's hjälmar så får du en cool hjälm, men den kostar efter det också..

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Är det coolt att inte andvända säkerhetsbälte i bilen?...... Dina polare måste ha landat på skallen ett par gånger för mycket. När dina polare sitter hemma med skallfraktur så är du fortfarande i parken. Kör med hjälm...... enda rätta!!!!!

Hjälm eller inte hjälm?
har man nått i skallen att skydda bör man väl ha hjälm.... i alla fall när man hoppar...

Hjälm eller inte hjälm?
Jävvligt nöjd att jag har hjälm, har sluppit iaf två sjukhusvistelser pga att jag hade en störtkruka på skallen. No pain, no gain

Hjälm eller inte hjälm?
En gång på en transportsträcka, i låg, låg fart, tog det tvärtstopp på ena skidan, föll som en fura, skallen rekt ner i en sten, låg halv avdomnad i en kvar,och detta med hjälm. Utan hade jag knappt överlevt. Efter denna idiotolycka, alltid hjälm.

Hjälm eller inte hjälm?
hur coola är dina kompisar när de ligger i backen me sönderslaget huvud???

btw så ha hjälm de e bådacoolast o säkrast!!!

Hjälm eller inte hjälm?
Klart du ska ha hjälm!

Själv var jag i Vemdalen vecka 6 (130 cm snö). Efter några härliga förmiddagsåk skulle åka ner och fika. Åkte snett höger bakom en polare i pisten.

Han gör plötsligt en skarp hägersväng. Jag försöker väja men min bräda hakar i bakändan på hans skidor. Jag snurras runt och åker baklänges nån meter, sen tappar jag balansen och sätter i hälarna. Alla som åkt bräda vet att det inte är bra att sätta i hälarna om man råkar åka baklänges. Det tar liksom tvärstopp och DET gjorde det.

Jag minns inget av själva slaget i huvudet. Det enda jag minns när jag vaknat upp är att polaren står böjd över mig och försöker ta av mig glasögonen. Jag var tydligen borta i en minut eller så. Sen åkte vi sakta ner till värmestugan där vi varit förut. Jag kände inte igen huset. Det tog ca 10 minuter innan jag kände igen huset. Hade min polare frågat mig vad han hette hade jag inte kunnat svara. Jag minns inte hur jag tog av mig brädan och var jag ställde den, det minns jag fortfarande inte. Senare på eftermiddagen kom huvudvärken.
Då ska man ha i åtanke att jag faktiskt hade hjälm. Tänk om jag inte haft det....Då hade jag nog inte suttit här idag och skrivit detta.

Så använd huvudet och använd hjälm! Det händer så %%¤/&¤ lätt och det behövs så lite.

Hjälm eller inte hjälm?
hjälm får fakks sejk! det e ju bara kolla på proffsen som har hjälm dom är väl ändå coola..? plus att det är verkligen snyggare med hjälm bara det inte är en JOFA från 1990. Seriöst HJÄLM! om inte jag hade hjälm skulle jag vara död flera gånger om, vad spelar det för roll att man e cool utan hjälm om man ändå är död? 8*

Hjälm eller inte hjälm?
SaloScream sa:
Saken är att jag jibbar inte så mkt, railar knappt och gillar att åka manchester, carving och offpist något åk om dagen. De kör med argumentet: Man ramlar aldrig på huvudet. Och jag har faktiskt aldrig (vad jag kommer ihåg) ramlat på huvet :P för jag är rätt försiktig av mig.
Det är där de hårda kracherna kommer... iaf för mig.

Tänk dig om du ligger i 70 knyck + i en pist, av någon anledning ligger du utan att du vet ordet av på ryggen och wips flyger du av pisten och landar i lite buskar 4 meter ner, halvmeter från ett träd. Alt du krachar hårt i offpisten och gör några volter.

Du ska ha hjälm strunt i dina kompisar. Jag är sjukt nöjd med min Sweet Supertrooper halfcut och den är sjukt sexig ! Vit och kolfiber blir det bättre=?

Vilka är 18 år och tror fortfarande det är coolt att åka utan? Ser du någon som är bra att åka varesig i pisten, parken som åker med mössa? nej... Kanske något stolpskott men inte mer.

Jag har alltid åkt med hjälm (Förutom en dag i ramundberget när jag var 16), nästan bara jag som åkte med hjälm som kid men efter att jag åkt med folk så tyckte det var okej, Åkte ju f*n så mycket bättre än resterande pappskallar med mössor så vad ska de säga?

Stå på dig, kör med hjälm!

Hjälm eller inte hjälm?
Hjälm är coolast, ser helt klart bäst ut, hjälm är smartast, hjälm är också skönast om man hittar en som passar riktigt bra.

Tips: RED HiFi

Hjälm eller inte hjälm?
Antingen så har man en ny å snygg hjälm, elr så har man en bil-hjälm i läder från typ 1947 elr nåt.

Tillbaka
Topp