Hjälm / inte

Hjälm / inte
hjälm är pimperish, sen jag började använda hjälm så släppte mina mentala spärrar för fart und so weiter...förra året var första gången hjälmen fick visa ved den gick för på riktigt, då klöv den sig på mitten när jag vurpade =D

Hjälm / inte
Känns som att ryggskydd är lite överambitiöst när man bara är wannabejibber O_o
Eller? Borde iofs vara bra om man ska lära sig att hoppa

Hjälm / inte
niklasH: den dagen du blir påkörd av någon annan bryr du dig inte om ifall du är wannabeejibber eller inte, du är glad för ditt ryggskydd iallafall.

Hjälm / inte
BÖrjade köra med hjälm för 2 sesonger sen. jag e jävligt glad för det... förra sesongen klantade jag till det regäl och gjorde världens prakt vurpa spräcke hjälmen och fick en reding hjärnskakning. vill inte ens tänka vad som hade hänt utan hjälm....

fast det va dyrt o köpa ny...

Hjälm / inte
jag kör oftast utan eftersom att det är inte ofta jag ramlar när jag hoppar bigjump m.m men om det är något svårare trick som man inte kan så brukar jag ha hjälm .

Hjälm / inte
var det någon som såg dokumentären på 2:an idag kl 20.00 om killen som hade blivit handikapat då han hade hoppat för långt (vinden gjorde så han hoppa för långt). men som jag förstod det använde han hjälm.

Hjälm / inte
Hjälm och ryggskydd en självklarhet!

Det e ju bara o se till att skydda det man har.......

O varför riskera att missa en hel skid säsong bara för att man inte hade skydd?

Hjälm / inte
Man vet aldrig vad som döljer sig under snön... Sen om hjälmen hjälper mot en sylvass spetsig sten är en annan sak men då har jag ju gjort vad jag kan...

Hjälm / inte
Klart man använder hjälm, Det är ju bara som en skyddande mössa när man vant sig! :D

Den där Giro Bad Löjtnant ser ganska cool ut också!

Hjälm / inte
helt klart att man kör med hjälm .. annars är ju dum ... helt klart hjälm , så jävla skönt att köra med dej med slipper man tappa mössan om man ramlar med :P

Hjälm / inte
Jag är lite av en slarver.. ibland när jag bara ska ut och friåka i backen och carva eller om det dumpat och jag vill pumpa lite puder brukar jag köra med mössa.

men så fort jag ska börja jibba, även i det minsta hopp så åker jag till ryggsäcken och hämtar hjälmen. hjälmen är nästan alltid på när det vankas rails eller hopp. med undantag för påsklov då det är "för varmt" (ursäkt) för att ha hjälm eller mössa. Ja ja jag vet att det är en dålig ursäkt och att man alltid ska köra med hjälm, men vad ska jag säga? Dom tidigare hjärnskakningarna har inte fostratt mig som de skulle :)

Hjälm / inte
Jag kör alltid med hjälm. Man lär ångra sig lite när man ligger där med en spräckt skalle och vet att allt hade varit frid och fröjd om man bara hade använt hjälm.

Hjälm / inte
Givetvis använder man hjälm, jag ser inga fördelar med att åka utan och dessutom så är det ju skönt! jag som åker mycket offpist bland stenar och träd bör ha hjälm.

Hjälm / inte
Själv kör jag med hjälm, ryggplalla, axelskydd, handledsskydd, benskydd, skydd shorts, revbensskydd och stålhandskar.. bättre att vara säker på att man överlever!!

Tillbaka
Topp