Hjälm liknande Free Radicals

boobex

Ny medlem
Jag har funderat på att köpa en ny hjälm av samma typ som Free Radicals hjälmen. Dock så verkar den lite väl sladdrig ocg recensionerna på den är ju inte jättegrymma. Har även kikat på Giro 10 mx men jag har inte dom stålarna just nu som den kostar så om någon har något tips mitt emellan dessa två. Eller några utlåtanden om hjälmarna.

Kan tänka mig det men känns lite surt att behöva lägga 1700 på en hjälm när jag åker säg 20 dagar i fjäll å kanske 20 - 30 dagar här hemma i vår lilla skitbacke.

Men du har ju oftast en hjälm mer än en säsong och då är det inte värt att lägga pengarna på en skithjäl som freeradicalshjälmen.. köp en som du kan med att använda

Peace :D

ey, köp Giro 9 mx, den e mkt snyggare(har den själv) och den kostar 1300 eller Scott vatu visor so kostar 800!

KÖp inte Giro MX varianterna, håller inte för någonting....Skithjälmar.
Bara spricker, inte värt det. Köp en vit Giro encore. GRYM!

Okej tack för tipsen! Jag ska kolla upp de hjälmarna som ni föreslagit, men om ni har andra tips eller åsikter så kepp them comin!

Inte så alltså men jag tycker dom "krigs" hjälmarna är skitfula. Det står mellan en så kallad skärmhjälm eller en vanlig potta i mattsvart. Typ som Scott Crystal, dock så har jag itne hittat den i mattsvart ngnstans.

har du bild på Giro encore krukan scotten? Var hittar men den hjälmen då jibbisch? hittar inte den under recensioner..

Snödjup

Tillbaka
Topp