Hjälm med högtalare?!?!

the_chief

Ny medlem
Hjälm med högtalare?!?!
Tjenare alla jibbare och allmänt sköna dudes!
Jag undrar om ni har några förslag på olika hjälmar man kan köpa i sthlm med inbyggda högtalare i? jag har kollat runt lite på nätet, dem billigaste jag hittade kostade 1800:-, lite mkt för min smak.... Det var en RED Hi-Fi Audio 05, grymt snygg och såg ut att ha skysst kvalitet också. snälla hjälp mig om ni vet nån butik på nätet eller i sthlm.

thx m8s

Hjälm med högtalare?!?!
Giro Bad Lieutenant AUDIO SERIES kostar 80 dollar på ebay, finns både svart, citycamo och vanlig camo. Frakt till sverige kostar ca 25-35 dollar.

Prisvärt som attan.

Hjälm med högtalare?!?!
en hjälm med högtalare...det vore något det, undrar om det är tung sub i dom.
det finns annars en hel del hjälmar med hörlurar i, kanske sjystare mot omgivningen att inte åka runt o pumpa jobbig musik i backen.

Hjälm med högtalare?!?!
-arnette plug in- för 700 kr, man får betala extra för öronlappar med inbyggda högtalare a´ 220 kr. Snygg hjälm också

Hjälm med högtalare?!?!
ett tips är att köpa koss plug, grymt sköna in-ear-lurar som funkar under hjälm. dock(a) dämpar de allt annat så man hör bara musiken, kan vara illa vid varningsljud... men jag gillar det

Hjälm med högtalare?!?!
Eller så kan man ta den snabba vägen (som jag) och bygga egna öronlappar med inbyggda hörlurar.
Det är inte så svårt faktiskt.
Till min hjäm, (en gamal hederlig protec) så fanns det inga lappar med ljud så jag knåpade ihop egna...
Börja med att hitta ett par små högtalare (jag slaktade ett headset jag hade liggandes, vilka visade sig ha ljud över förväntan...)
och sen gjorde jag enkla men väl fungerade lösningar.
mycket kortfattat:

1: Separerade skumgummit från det yttre gummit.
2: Gjorde hål för högtalarna utifrån.
3: Tryckte in högtalarna, la ett skyddande lager plast och tätade med "LiquiSole"
4: Drog lite svart gaffatejp över för att skydda igen. (den silverfärgade fanns inte hemma)
5: limma tillbaks skumgummit igen (räcker med kanterna)

koppla in till mp3spelaren eller vad du nu har i fickan när du åker och njut.

Tips, Spara de utskurna gummibitarna så att du kan täta lapparna igen om du tar ur högtalarna.

använder det så sällan, en ganska onödig pryl. men hey, kan ju vara bra om man hamnar i en lavin och vill dö med skön musik istället för den totala tystnaden som tätt packad snö kan orsaka...

Hjälm med högtalare?!?!
vadå social, va e det ?
soft när man åker park, sen så bör man väl ha lagom högt ljud så man fortfarande kan snacka me folk i liften... e rätt soft när man hikar i skogen efter nåt offpiståk oxå...

Hjälm med högtalare?!?!
Har köpt KOSS "The Plug". Kostade 175 spänn, lite jobb att få dem att sitta- men när de väl sitter! Inget vindljud, dämpar skriken från små kids och dårliga afterskiband- och har SJUK bas!
Slipper klippa sönder hjälmen och övervarma öron.
Gå till er närmsta elektronikbutik och köp!

Hjälm med högtalare?!?!
jag är sugen på en arnette hjälm...ruggit snygg o runt tusingen....riktigt stekigt.....men men mest och bäst prylar vinner i slutändan=)....

Hjälm med högtalare?!?!
jag håller med dig, kazoom ;). tror att det kan bli ett djävla vindbrus med hörlurshjälmar.

(när öronpropparna börjar bli lite gamla byter jag ut mina med vanliga öronproppar, finns sköna på den klubb jag jobbar på, bara att klippa och göra hål i mitten)

Tillbaka
Topp