Hjälm till Oakley Wisdom

baronen23

Ny medlem
Hjälm till Oakley Wisdom
Jag har köpt nya googles (Oakley Wisdom)
Problemet är att att jag måste köpa en ny hjälm för den gamla hjälmen passar inte till skidglasögonen och då menar jag inte färgmässigt utan att det blir en springa mellan hjälmen och ovanför glasögonen + att dom ofta hamnar snett.
Är det någon som har nått tips på en hjälm som går bra ihop med wisdom?

Hjälm till Oakley Wisdom
Min bad lieutenant funkar bra, annars kör du bara med bandana/mössa under hjälmen. har även för mig att giro fuse ska passa bra med wisdom

Hjälm till Oakley Wisdom
Sök på forumet, ämnet har diskuterats innan.

När det gäller passform på hjälmar och brillor så måste du prova fram en hjälm som passar dig. Bara för att hjälmen "X" passar med hjälmen "Y" på nån mupp på det här forumet så kanske de kommer sitta helknas på just dig eftersom alla människors ansikten och skallar ser helt olika ut.

Hjälm till Oakley Wisdom
Ja men jag tänkte inte hur den sitter på skallen utan att bredden på hjälmen går ihop med bredden på brillorna. Dom måtten är ju trots allt alltid samma.

Hjälm till Oakley Wisdom
baronen23 sa:
Ja men jag tänkte inte hur den sitter på skallen utan att bredden på hjälmen går ihop med bredden på brillorna. Dom måtten är ju trots allt alltid samma.
egentligen inte, beror ju på sizen på hjälmen. borde ju vara annan bredd på en large hjälm än en small hjälm även om gogglesarna har samma mått

Tillbaka
Topp