Hjälm till tjej

Thorrez

Medlem
Hjälm till tjej
Tjenare

Min flickvän behöver en hjälm. Nån som har nåt tips? Kravet är att den går att köpa i göteborg, vilket ställe är bäst att leta på?

tacksam för svar

/Thorrez

Hjälm till tjej
kolla in adams sport, prostuff, stadium, intersport, team sportia osv. det vikitgaste är den är skön och inte rör sig och halkar omkring på huvudet....

Hjälm till tjej
Problem är att jag inte har tid att leta runt i flera affärer, är det adams man ska satsa på? kör med skycap själv, funkar den lika bra i mindre storlekar/finns den i att köpa i gbg?

Hjälm till tjej
jag har själv en skycap i stl. M tycker att den funkar grymt, men jag har en buff under så att de sitter parfa. Är de inte bäst om din tjej provar ut en själv? De är ju ganska viktigt att den sitte rätt.

Hjälm till tjej
men Thorrez om du nu inte har tid att springa i affärer, stanna hemma! då får din tjej en chans att prova ut och köpa en själv i lung och ro. det blir enklare så och mindre stressigt i julruschen. eller be henne gå och prova hjälmar medans du går och handlar julklappar. sen köper du den hon vill ha i julklapp till henne.

skycap finns på prostuff, stadium m fl. men red skycap passar inte alla huvuden.

Hjälm till tjej
Hej Thorrez,
Så länge du inte vet vad hon exakt vill ha för hjälm så är det ingen idé att du går och handlar en.

Det är nästan garanterat att den inte passar. Alla hjälmar har olika passform och det är oerhört viktigt att den passar bra, annars kommer man inte att använda den (jag tycker att det är viktigt att den ser bra ut också). Så kila runt med henne i affär efter affär för att se vad som passar (och vilken typ av modell: där skalet täcker hela örat, mjuka "öronflärpar", "öronflärpar" som går att ta bort på vårkanten, med eller utan lufthål, lufthål som går att täcka igen, etc).

Men passformen är garanterat det viktigaste, därefter funktionaliteten - men den måste ju också vara fräck (en ful hjälm har man heller inte på sej - jag vill gärna ha grejjer som förstärker min attityd).

Själv har jag haft Pro-Tec under några år. De senaste två åren har jag haft Burton Red Remix (läckert mattsvart, löstagbara öron, lagom lufthål, och den passar perfekt). )

Ride on!

Hjälm till tjej
Prova Adams.. Är iofs int tjej men köpte min där förra året. Provade nog 10-15 olika modeller innan
jag hittade rätt. De har ett schysst utbud. Tror inte de vanliga sportkedjorna har lika mycket att välja
på.

Lycka till!

Tillbaka
Topp