Hjälm?!

Huga

Ny medlem
Hjälm?!
Tänkte höra mej för vad ni har för hjälm, jo jag vet att det diskuterats en hel del redan, men grejen är den att jag provat en del märken, men varför sitter de så taskigt? de klämmer-sitter helt enkelt inte skönt! Tycker dessutom att de som har hjälm ser så coola ut, medans jag liknar ett...ufo:/
Tycker mej inte ha varken missformad skalle eller vara ett ufo!?

Har nu spanat in Salomons "Scream", men inte hunnit prova den än, nån som har erfarenheter att dela med sig?

Hjälm?!
Jag har en sweet hjälm vilken jag tycker är riktigt bra och skön. Plus att den är snygg.
Några andra jag tittade på var giro hjälmarna som är riktigt snygga har tyvärr ej testat dom.

Hjälm?!
Giro is the way to go... Grymt sköna, och passar till typ alla glajjer! Annars är ju Sweet fräscha, dock ett snäpp dyrare än Giro.

Hjälm?!
kan tyvärr inte uttala mig om andra hjälmar än Sweet´s då jag inte provat några andra..
Visst sweet e lite dyra men det finns justerings möjligheter i dom så man får dom att sitta bra på ens eget huvud.. följer med extra padding å grejjer.. Sen ser man väl lite ut som ett ufo när man inte har goggles på hjälmen.. så är det bara, det gör jag med.. sen med goggles så sitter det mesta som ett smäck.. prova på en sweet hjälm, dom kostar runt 1500 och uppåt men det är värt varenda krona..

Hjälm?!
Jag har Giro Bad Lieutenant. jag hade aldrig testat den innan jag köpte den så jag gjorde en grov chansning när jag beställde den men den satt underbart!

Hjälm?!
En riktig jibbare har hjälm för den har någe att vara rädd om.. sen ska den ju aldrig sitta dåligt.. giro, k2 och briko har bra hjälmar med många olika passformer även för ufon.. och köp inte era skid saker på typ intersport lr stadium för det är bara skit gå till en specilist som kan och vet vad manska ha.. dessuton brukar dom lämna mkt bättre garanti också går det oftast att pruta..^^

Hjälm?!
Nine mx är som en cykel hjälm.. Men men de skyddar ju också. Hade jag varit blind skulle jag nog trott att det var en cykel hjälm

Senast ändrad:
Hjälm?!
om det är som en cykelhjälm.. varför inte bara köra med en skön cykelhjälm??

Senast ändrad:
Hjälm?!
jag kör med nån pro tec, men funderar på att köpa en bad leiutnant. Jag har hittat en skit billig hemsida så jag hade tänkt köpa den snart. men den finns ju inte kvar i nån affär så jag vet ju inte hur den passar och så. jag har ett litet huvud så den kanske kommer SE skit stor ut på mig.

Hjälm?!
Tja! har kollat de flesta affärer efter giro hjälmar!
ere nån som har nått bra tips om hemsida där man kan beställa hjälmar och annat skydd?

Tillbaka
Topp