M
magnus_johansson
Guest
Hjälmar ?
Har precis kommit hem från en vecka i sälen. Under min vecka där funderade jag över varför vi är så få vi som använder hjälm? Är det coolt att inte vara rädd om skallen? Av de tusentals skid och snowboard åkare jag sett denna vecka har endast ett fåtal haft "bula" på huvudet. Dock är det vanligare bland brädåkarna än bland skidåkarna. Jag upplever dock att andra ser "hjämbärarna" som modiga, coola och duktiga, varför använder man då inte själv? Kan det vara så att dom som inte vågar släppa på fart i backen skulle känna sig mesiga med hjälm på huvudet?
För er som fortfarande inte använder hjälm, det är den bästa mössan man kan ha man behöver aldrig frysa om skallen.
Ser man skidåkning som transportsträcka till afterskin så kanske skydddet av skallen inte är så viktig. På något sätt verkar det ha blivit så bland skidåkare att sluta med hjälm, är beviset på att man kan åka och att man blivit vuxen. För min del ser jag det att man slutat använda hjärnan.
Vill du synas i backen, vill du se cool ut och vill du att andra skall se dig som en som verkligen kan klämma lagg dra på dig en störtkruka.
Magnus.
För er som fortfarande inte använder hjälm, det är den bästa mössan man kan ha man behöver aldrig frysa om skallen.
Ser man skidåkning som transportsträcka till afterskin så kanske skydddet av skallen inte är så viktig. På något sätt verkar det ha blivit så bland skidåkare att sluta med hjälm, är beviset på att man kan åka och att man blivit vuxen. För min del ser jag det att man slutat använda hjärnan.
Vill du synas i backen, vill du se cool ut och vill du att andra skall se dig som en som verkligen kan klämma lagg dra på dig en störtkruka.
Magnus.