Hjälmkamera

Hjälmkamera
Jag såg en kille i åre som hade en liten sak på glasögonen som det stod canon på och en canon väska där sladden gick ner...sån skulle man vilja ha men räkna med mkt pröjs

Hjälmkamera
Liten videokamera + skruvtving + kameragängaskruv och lite pill så har du en hyfsad lösning om du inte vill lägga ner en massa pengar;-)

Hjälmkamera
Du kan alltid ringa runt till uthyrningsföretagen i Stockholm och fråga om de vill sälja sina, de brukar nämligen bli ganska misshandlade när de hyrs ut...

Sony har två bra kameror som heter cvx-1 och cvx-3 tror jag, den ena kan du ställa in zoom på etc, men det är ofta ganska oanvändbart. Det stora problemet är att ha något bra att spela in på, en DV-walkman kostar typ 25000, men om du kan hitta en begagnad digital-8 kamera som du kan programmera om så du får analog ingång på den, då kan du dra in vilken liten kamera som helst där, och får kvalitet som duger för tv, å andra sidan funkar det mesta för tv när det är hjälmkamera.

Lycka till,

David

Hjälmkamera
Jag har funderat på att låta någon bocka till en liten stålplatta
som man sedan kan borra tre hål i.
Två hål för att fästa plattan i Scotthjälmarnas gängade fästen för
skyddsbågen. Sedan ett hål där du kan fästa kameran.

Du bör dock ha en ganska liten kamera för att göra detta.
Jag har testat med silvertejp och det fungerar bra med min
kamera men den väger mindre än 500gram.

Hjälmkamera
ta en liten kamera och tejpa, skruva helst fast i hjälmen. tips om du inte vill ha sönder kameran ifall du skulle ramla är att sätta någon sorts platta eller skydds båge framför.

Hjälmkamera
Köpte min hjämkamera på http://MuteSE.se å den fungerar klockrent! Den ha metallhölje är fukttålig å när man tar i sär den så ser man att d sitter SHARP-chip i den . Det visste inte jag när den betställdet utan d vart en gla överaskning :) . Dessutom så har den kung kvalité me 420 Tv-lines å 752x 582 å man får den komplett med batteripack å allt!

Ett tipps från mig!

Företaget heter MuteSE å kameran kostar 1990 + frakten.

Hjälmkamera
Ja fan, grymt bra att folk fortfarande skriver. Många bra länkar men är det fler som verkligen har köpt och testat hjälmkameror. Jag kan inte så mycket TV lines o grejer det jag är ute efter är bra snöåtergivning, kanske lite vidvinkel så man får med så mycket som möjligt och kanske någon form av antiskak funktion.

Några tipps?

Hjälmkamera
skruva ett hål i hjälmen sen tar du en bult och en mutuer och skruvar fast kameran uppe på, eftersom de finns ju jängor på kameran :P och mycket silvertejp ;)

Hjälmkamera
jag har tagit en gammal sketen digitalkamera. silvertejpat den på hjälmen o sen ba åkt o de har funkat helt ok. kommer göra nåt liknande utanför pisten nästa år. de funkar!!! de blir nog inte jättebra kvalite men.... har nåra klipp när ja drar typ 360 me kamera på huvet. kommer ha det som intro i nån film tror jag.

Hjälmkamera
Jag har en nine mx hjälm. Jag fäster min hjälmkamera genom att klistra fast en liten bit kardborre på undersidan av skärmen och drar sen motsvarande bit kardborre genom hålen på hjälmen och sätter fast.

Lite krångligt förklarat. Kan ta bilder om någon vill ha

//teo

Hjälmkamera
asså, ta en gammal digitalkamera med videoinställning, tejpa fasst den på hjälmen ååå så e de bara å åk....

Tillbaka
Topp