Hjälp 540!!!!

Nozze

Ny medlem
Hjälp 540!!!!
tjenare!! jag undrar om ni har några tips på 540... typ hur mycke man ska ta i osv...

men men... Testade de i går men utan vidare resultat... blev bara 360... fan har hakat upp mej på dom jäkla 360=) haha.. jaja

//Alex

Hjälp 540!!!!
titta över axeln och använd armarna. själv sätter jag inte heller en femma nu för tiden, men som med mycket annat, det handlar om att våga.

Hjälp 540!!!!
När du har snurrat ett varv..då får du inte ta ut armarna från kroppen..
Då slutar du att rotera..så håll in armarna mot kroppen!
- Lycka Till!

Hjälp 540!!!!
Ta lite mer fart än vad du skulle gjort med en 3a
Åk in rätt brett och snurra på lite mer än vanligt...
Sen är det bara att inte spänna ögonen i landningen efter ett varv utan relaxa och
fortsätt på snurren... de första gångerna kommer du nog kanske dra dig i landningen
men luta dig inte framåt utan stå mitt på skidan så sitter den nog snart

lycka till

Hjälp 540!!!!
Ta lite mer fart än på en 3:a, ta i lite mer och följ med i snurren bara och luta dig bakåt när du ska landa så slipper du tappa skidorna.

Hjälp 540!!!!
nä du kommit runt 360 grader så tänk inte på att landa, tänk bara på att du ska fortsätta snurra och landa baklänges, du måste även ta i mer i kicken, sträck inte ut för tidigt utan bara när du ser att du kommit runt.... man måste våga, det är det viktigaste!

Hjälp 540!!!!
ta ett lite större hopp så slipper du ta i så mycket mer än en 3:a.. håller med dom andra " när du är van att landa, håll kvar blicken på landningen och tänk på att det är ett halft varv till".. det känns konstigt i början men du vänjer dig ganska snart o luta dej inte frammåt. då blir det inge bra.. jag satte min första 5:a på andra försöket,fick lite sne-lut första.. jag tänkte som jag skrivit i början (jag tänker inte så mycket nu mera) o den sitter hela tiden

Hjälp 540!!!!
jag upptäckte ett problem jag gjorde första gången jag testade igår.jag kom runt helt men lutade mig för mycket framåt så bindningen på vänstra skidan löste ut och skistoppern åkte direkt ner i marken,då tog det tvärstopp så skistoppern knäcktes och mitt knä vreds om.
så se till att inte luta dig framåt i landningen.

det är en nackdel med skistoppers vid fakielandningar.

men finns det nåt bra knep så man inte får framåtvikt?

Hjälp 540!!!!
det är lättare än va man tror, det är bara att dra på. Just nu så håller jag på och tränar in 900 och inverterad 720 och det är betydligt svårare

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp