Hampalot
Ny medlem
Hjälp/förslag om bindningar
Hejsan, suttit och små läst lite och verkar som man får bra råd ifrån flera håll här 
Jag och några vänner skall ut på tripp till St Anton ett tag och tänkte därför köpa nya skidor..
Jag anser mig själv vara en medelgod pist åkare, jag åker inte fort , inte heller i avancerad fart / teknik. Men Ner kommer jag.
Hittils har jag mest åkt i Sälen med familj och 2 veckor i St Anton. då enbart åkt i Pist, men nu när vi är borta i ett tag lär det ju bli att testa på offpisten med så därför undrar jag efter tips om bra skidor..
jag har tittat på är Völkl Wall 07/08 med 115-87-115
i mått..
Räcker bredden på 87 för offpist ? Jag är rädd att gå för högt för att på så sätt förlora åkning i pisten, eller om det kanske blir svårare att svänga/behålla åkteknik även i offpist med breddare skidor om man inte är så skicklig..
Sen till fråga nr 2;
Vet du någon bra bindning till denna skidan för ett hyffsat pris ?
Jag är cirka 172 och väger runt 64 - 66 kg.
behövs mer info så skriv gärna
vet inte riktigt vad som behövs för att ni skall kunna svara bra.
tack på förhand
Jag och några vänner skall ut på tripp till St Anton ett tag och tänkte därför köpa nya skidor..
Jag anser mig själv vara en medelgod pist åkare, jag åker inte fort , inte heller i avancerad fart / teknik. Men Ner kommer jag.
Hittils har jag mest åkt i Sälen med familj och 2 veckor i St Anton. då enbart åkt i Pist, men nu när vi är borta i ett tag lär det ju bli att testa på offpisten med så därför undrar jag efter tips om bra skidor..
jag har tittat på är Völkl Wall 07/08 med 115-87-115
i mått..
Räcker bredden på 87 för offpist ? Jag är rädd att gå för högt för att på så sätt förlora åkning i pisten, eller om det kanske blir svårare att svänga/behålla åkteknik även i offpist med breddare skidor om man inte är så skicklig..
Sen till fråga nr 2;
Vet du någon bra bindning till denna skidan för ett hyffsat pris ?
Jag är cirka 172 och väger runt 64 - 66 kg.
behövs mer info så skriv gärna
tack på förhand