HJÄLP Jag har krossat mobilskärm(arna)

johanbjoerk

Ny medlem
Hejsan alla. Jag har råkat krossa både ytterskärmen och själva skärmen som allt händer på på min Sony EricssonW810i och jag vet inte vad jag ska göra. Förmodligen är försäkringen slut och hade jag haft den kvar så hade jag fått en ny mobil för 95kr, men nu går inte det :(. Drulleförsäkring finns ju men då lär jag få feta självrisken så det är billigare att köpa ny mobil eller laga den. Finns det något ytterligare sätt att laga mobilen eller att billigt komma undan? Fred ut

4gfe87o.jpg

2z9mvyw.jpg

Senast ändrad:
håller med stenman

förövrigt finns det nog bättre ställen att ställa den frågan på än freeride

självrisken ligger väll vanligtvis runt 1000:-, att repa en sådan skada skulle jag tippa gå på minst 2000:- iochmed att du även måste byta ut skalet. (Displayer är ruggit dyra...)

Ring dit försäkringsbolag och hör vad dom säger

Jag har krossat skärmen 2 gånger och fått det reparerat för att jag hadde ''drulle försäkring'' tror jag det heter.

500kr för försäkringen som då täckte 2 krossade skärmar - Jag tjänade på det i alla fall=)

Utan drulleföräkring så får du ingen ny om displayen är krossad, bara vid fuktskador !

Senast ändrad:
Men fan va jobigga alla är? Killen vill ju bara ha hjälp! Själv så vet jag ingenting om sånt här, så jag kan tyvärr inte hjälpa dej. Hoppas någon annan kan.

min display sprack på min w800 de kosta typ 1300 eller nått

oj vad ni tjatar! han vill ha hjälp inte veta om han blivit ägd eller haft för många eller stora bilder! aja, jag föreslår att du går till the phonehouse eller liknande och frågar dom vad det skulle kosta. kolla även om försäkringen täcker det.

//faceplant

Att laga min skärm var dyrare en att köpa en ny telefon, det var en sån är lg u880 tror jag den heter, när den nästan kom ut med.

Så jävligt synd om du inte har försäkring !

henning21 sa:
Jag har krossat skärmen 2 gånger och fått det reparerat för att jag hadde ''drulle försäkring'' tror jag det heter.

500kr för försäkringen som då täckte 2 krossade skärmar - Jag tjänade på det i alla fall=)

Utan drulleföräkring så får du ingen ny om displayen är krossad, bara vid fuktskador !
Ok men är "drulle försäkring" den som man kan köpa till vid telefonköpet, eller är det den som typ ingår i hemförsäkringen?

scratchfs sa:
henning21 sa:

Ok men är "drulle försäkring" den som man kan köpa till vid telefonköpet, eller är det den som typ ingår i hemförsäkringen?
Nej det är två olika. Hemförsäkringen täcker inte en spräckt mobildisplay... OM du däremot har en extra "drulle" som utökning av din hemförsäkring så täcker den detta.

Försäkringen du ofta blir erbjuden vid mobilköp (alla elektronikköp egentligen) är en försäkring som inte har något med din hemförsäkring att göra. Har man inte en drulle är den en möjlighet, har man drulle är den i 9 fall av 10 meningslös (ibland kan självrisken vara MYCKET lägre än på hemförsäkringen, då kan det vara värt det...)

För övrigt borde väl en drulle täcka sönderkörda skidprylar (t ex om laminaten släpper och idiot-butiken vägrar reklamera)? Men det är ett ämne för en annan tråd...

Senast ändrad:
DR Snow: Det bör den göra. Nämn dock inte eventuell off pist-åkning.

On topic: Självrisken är väl 1000-1500kr, billigare än så kommer du inte undan.

Rosa_Rebell sa:
DR Snow: Det bör den göra. Nämn dock inte eventuell off pist-åkning.

On topic: Självrisken är väl 1000-1500kr, billigare än så kommer du inte undan.
Det är nog en bra idé att hålla tyst om sånt...svårt att förklara eventuell förlust av en (1) skida i en pist dock. (Inte för att det händer så ofta men...jag letade en timme efter en skida en gång.)

Självrisken är däromkring (1200 på Trygghansa om jag inte minns fel) och det är billigare än en ny display eller telefon som är jämförbar med en W810.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp