hjälp med adobe premiere 7.0

jeppenator

Aktiv medlem
hej..nu e det såhär att jag har ett litet problem med adobe premiere 7.0!
när jag importerar video från min dv kamera så blir det en lång film istället för massa småklipp..
hur gör jag för att få varje klipp försej? har letat runt efter liknade frågor men hittar inga..
snälla hjälp mej...

Vet inte om det är likadant på premiere 7.0 som på premiere pro, men på pro kan man välja själv om man vill importera manuellt och då får man själv bestämma vart det skall vara klipp.
Men jag vet som sagt inte om det är likadant på premiere 7.0...
Annars kan jag säga att premiere pro är ett mycket bra program att redigera i annars... om du har tröttnat på 7.0:an... ;)

för chansen att han har köpt de o har manualen är ju såå stor^

vet dock inte hur man gör men hade tänkt att skaffa premiere pro..

du, måste dela upp det i klipp själv:( så är det iallafall på mitt program och jag tror det är det på alla...

alwaysCrash sa:
för chansen att han har köpt de o har manualen är ju såå stor^

vet dock inte hur man gör men hade tänkt att skaffa premiere pro..
måste en manual vara en bok? eller kan den kanske finnas på typ f2?

avid/pinnacle delar upp varje klipp åt dig, vegas är inte riktigt lika bra på de,i premier så måste du nog göra de själv. men för mig gör det ingen skillnad, det är ju lika drygt att leta upp klippet om det uppdelat

har för mig att det beror på kameran eftersom på min kamera blir det ett långt klipp och på kin kompis upp delat fast vi lägger in fårn båda på min daytor i vegas 7.0

mbertZwm sa:
Det är banden som gör det. Har du Band får du allt i samma klipp, Har du HDD kamera blir det uppdelat.
FEL.. det finns sliptnings program.. Jag använder HDVSplit.0.75 men jag spelar in i HD. Men det finns många program för dv. En grej som är viktigt är att när du spelar in, att du inte spelar in på "de blå områdena" de som kmr upp efter de inspelade på vcr läget. Då fukkas tidskoderna upp och programet kmr inte lyckas hitta var den ska splitta klippet. Det du måste göra är att du när du kollat igenom det du filmar att du går tillbaka till där det finns något inspelat och trycker på stop där.. O sedan kan du spela in vad du vill o de delas upp i klipp.. i splitt prgramet...

tja era nötter. när du importerar från dv-kameran så trycker du på tape ju men bredvid den grejen finns det en ruta där det står typ (automatisk klippning) men problemet e att det inte funkar på (tape). isåfall måste filmen typ sparas på annat sätt i kameran=hd

jag har själv nåra egna frågor om premier 7.0.
* kan man klippa utan att först ha lagt upp film på tidslinjen?
* var ska man klicka för att se nåt sorts effekt-fönster? så man kan lägga till effekter på tidslinjen.

Köp större hårdiskar och tanka in allt, band efter band. Palla sitta och splita...
En 300 gig usb disk kostar ju knappt som en middag för två numera

haha men du einar! måste bara fråga om de inte blir galet jobbigt att hitta dom klippen man ska ha sen då? när man har filmer på 1 timme styck liggandes på datorn

Nej, jag tycker det är rätt ok, om man kollar på det medans man tankar in så har man ju det i friskt minne. Tankade in 13 hela band frå JOI för två veckor sen, det gick vint att klippa. Resultatet ser du här på freeride vilken dag som helst

jo de är den.. men kolla att jag skrev dethär för typ 1 å ett halvt år sen.. bland dom första foruminläggen jag gjorde.. hihi

kul att de dras upp nu

Tillbaka
Topp