Hjälp med Bataleon Airobic !

ArianH

Ny medlem
Tjena nu äre jag här igen, jag köpte en evil twin men var inte nöjd, tyckte om att åka den men flexet var jö väldigt hårt.. :(
alla sa att den var mjuk å hit å dit men den var hyfsat styv när jag väll försökte pressa upp den(kan även vara att jag suger extremt hårt) så nu äre nytt brädköp på G

Hur är airobicen :)? svår lr lätt åkt ? m.m?

Sen om någon här hade kunnat hitta någon sida helst i Sverige eller Europa som har denna brädan till lågt pris och som kan skicka den till Sverige så snabbt som möjligt belönas! längd 154. belöningen blir 100kr^^
för den som säger en sida som jag beställer ifrån !

hittade på bluetomato men den är 157 och det är för långt för mig.
min goliath var 157 å¨den var både tung och för lång
evil twinen var bra längd 154 och längden är jag nöjd me dock är den nt flexig så aa :/

Tacksam för svar!" btw så är båda mina brädor till salu

Edit: är 170 väger 85 skostorlek 45

Senast ändrad:
för två månader sen vägde jag 99 så jag har precis dragit ifrån doken och vill inte tillbaks!"

ja men fun kinken är inte "park" bräda och den är inte twin formad har jag för mig ?

dom sa att evil twin oxå var as bra i parken men jag tycker den är för hård ?
kan det bero på att den är ny lr att jag är dålig lr att brädan inte passar mig kanske ?

Jag kan rekommendera surfhouse.ee. Estländsk sida, varifrån jag köpte en Disaster för några veckor sedan, då jag inte kunde hitta den i rätt längd någon annanstans i europa. Kollade nu och de har Airobic i alla längder, 20% rea och gratis frakt hem till dörren över 250€, tror jag. Fick min efter 3 dagar(!). Sjukt nöjd med köpet och de är inte så lätta att hitta så här sent! Lycka till!

KUNG ÄR DU ARON!!!!!!!!!!!!!

Nu är frågan vilken man ska ta ? hur mjuk tycker du disastern är :) ?

du kommer nog få skicka dina bankuppgifter lite senare ikväll aron_M!:cool:
fyfan va fett tack tack tack!

Den är jävligt mjuk! :) körde en youngblood chillydog förra året, och disastern är mjukare, men känns ändå mer snappy och bättre respons tack vare cambern. Ska du bara nöta rails så kör på Disastern, annars blir nog Airobic ett bättre val som är mer allround, men ändå mjuk och lekfull!

okej :) , jag testade min polares bräda idag burton whammy bar 155 http://www.boardstore.se/item?brand=14&category=111&element=126&id=47914

och den var riktigt najs att "pressa" upp brädan med. det gick hur lätt som helst utan minsta lilla ansträngning.

och det är en sån bräda jag är ute efter, jag vet inte om den brädan räknas som en nudel för i så fall är det en så flexig bräda jag vill ha.

så vilken är så pass flexig som whammy baren ? :) disastern eller airobicen ?

Jätte tacksam för svaren!!

airobicen verkar vara flexig ? men det kanske bara är jag som är dålig ?

kan tillägga att jag kör med flowbidningar föresten!

Jag vet vilken bräda som är precis lika flexig som whammy.. Burtons whammy bar! :D Varför köper du inte en sån om det är exakt en sådan du vill ha?

cuz TBT it´s tha shiet ! Bataleon Ftw!

vill nt ha en whammy bar bara en som är lika flexig som en !

u mad bro?

Skönt bro,

Men nu står det mellan disaster eller airobic vilken är skönast och pressa , butters , hoppa och raila med för det är det jag ska försöka "lära" mig mest

och det lilla i puder och i pisten jag kommer vara så får jag väll ta det :P

tycker det är så JÄÄVULSKT sweet bara när man kan pressa upp brädan sådära och det är df jag har fått sånt psykos för att ha en mjuk bräda dock vill man jö fortvarande ha en lite stabil bräda som inte fladrar för mkt , men jag hoppar jö inte 15 meters hopp nu utan jag är jö hyfsat noob fortvarande

någon som kan säga hur lätt det är att pressa en airobic ?
krävs det någon ansträgning eller behöver man bara i princip "lyfta benet"

jo det vet jag, men frågan är bara HUR stor skillnaden är i mjukheten mellan dom för i helhet verkar airobicen vara lite bättre :P
och jag är 173 tyckerni 151 eller 154 blir bra för mig ?

ArianH sa:
jo det vet jag, men frågan är bara HUR stor skillnaden är i mjukheten mellan dom för i helhet verkar airobicen vara lite bättre :P
och jag är 173 tyckerni 151 eller 154 blir bra för mig ?
Beror väll på hur mjukt man vill ha det.
Men du lär ju kunna flexa den ganska bra.

Kom upp till kläppen och ta en lektion så slipper du köpa en ny bräda. med 85 kg ska det inte vara några problem att pressa. Tänk på att med 45 i skostorlek så krävs nästan en wide bräda!

Ta en Disaster :) den kommer du va nöjdast med: Du vill ju att den ska kunna pressa som en mjuk jibbräda så, förr var man tvungen att lägga lite tryck i sina pressar men med dagens mjuka rockers räcker det ju med att lyfta foten :)
Nej men har kört Evil twin, Airobic och Disastern och Disastern funkar rätt bra allround också, jämfört med andra jibbrockers iaf. Den kommer du bli nöjd med! Evil Twin är en perfekt parkbräda men många tänker att en "parkbräda" ska kunna flexa som en "jibbräda". Om man jämför parkerna utomlands och vissa här så behövs det lite mera styvhet för att köra större hopp, då vill man inte ha en mjuk Jibboard, därav namnet Parkboard och inte Jibboard. Airobicen är annars en perfekt parkbräda och funkar bra i större hopp också men tror du kommer bli mest nöjd med Disastern. Om du tror att den blir för mjuk så kör Bataleons teamåkare dubbel backflips med den så den duger nog bra. Gulli Gudmunsson gillar den så mycket så han får en Signature Disaster nästa år.
(Nästa års Lobster Parkboard är en ju en Airobic och deras nya Freestyleboard är då en lite styvare Evil Twin, japp Halldor ville ha den lite styvare)

najs men iaf blev det en airobic ! 154

kan någon förklara lite mer än det jag redan vet ?

t.ex hur mkt måste jag ta i för att kunna pressa den ?

klarar den hopp utan att bli för sladdrig? Jag hoppar kanske max 5-10 meter upp i luften MAX

hur är den i pist respektive offpist? är den omöjlig att ta sig ner där helt eller är det bara "lite" svårare :) ?

något mera jag borde tänka på nu när jag kommer ha en mjukare bräda ?

Tips&trix? :D

Jag har en Airobic. Jätteskön överallt, park som puder som pist! Rekomenderar den verkligen. Körde på en Capita Indoor Survival FK innan, kan jag också rekomendera!

Linus , är den lätt att pressa och göra butters med ? hur stabil är den när man åker lite snabbare osv ? förklare gärna lite mer :)

Jag hoppar inte så högt :P det var inte det jag menade ! vi kan väll säga att jag hoppar 1-2 meter istället om man räknar höjdmeter

är som sagt väldigt nybörjare!

Kolla lite klipp på youtube istället.. Där får du mycket info om specifika brädor. Board Insiders har mycket!

men har du inte redan köpt en Airobic 154?

Airobicen är medium/soft... men Disastern är såklart mjukare...
Burton Whammy Bar som du provkörde är mer som Disastern i flexet... Airobicen är styvare än Whammy Bar men med dina 85 pannor kan du nog lätt pressa den med, folk pressar ju Evil twinen och den är betydligt styvare. Airobicen är iaf bättre om du vill utvecklas i hopp... och du tittade ju på videon som du själv länkade, den kan väl knappast kallas hård i flexet :)
Men tror ändå att du skulle trivas bättre med en Disaster för det verkar ju vara en jibplanka du är ute efter och inte en parkbräda... Så ta o beställ en Disaster eller en Lobster jibboard om du nu inte redan har köpt din Airobic. Hur som helst kommer du vara nöjd med båda... ;)

2013 kataloger

Bataleon 2013 http://www.zuzupopo.com/xe/index.php?mid=catalog&category=48564&page=1&document_srl=49414

Lobster 2013 http://www.zuzupopo.com/xe/index.php?mid=catalog&category=48564&page=1&document_srl=49464

okej, tack för informationen :)
men nu har jag köpt en airobic och den är påväg från estland nu :)

Hur lätt kommer jag kunna göra butters/pressar med min ?
för som du säger så pressar "folk" evil twinen och jag tycker det är otroligt svårt att få upp den mer än enstaka millimeter över luften när jag väll pressar och då tar jag i som faen!

så det kommer vara svårare för mig att pressa airobicen än whammybaren ?
och jag tyckte den verkade styv ijämnfört med disastern, var bara "rädd" att disastern hade kanske varit för mjuk?

självklart !

men dock underlättar det med en mjuk bräda :)

så åter igen undrar jag hur mkt ansträgning behöver jag använda för att pressa airobicen om jag tycker eviltwinen är omöjligt?

Tillbaka
Topp