Hjälp med bräd köp

JRoo

Medlem
Hjälp med bräd köp
Hej

Väldigt länge sen jag köpte en snowboard så skulle behöva lite tips och råd.
Jag är 178cm lång väger ca 80kg och har storlek 43.
Åker offpist och i skog så fort tillfälle ges. Är ytterst sällan i någon park och när jag hoppar handlar det oftast om drops i terrängen.
Så vad jag har förstått ska jag då ha en bräda som är min längd minus 10-15cm och som gärna är relativt hård? Vill ha en offpist bräda som även duger i pisten.

Hittade den här brädan, men lite osäker om man vågar beställa den rakt av.
http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70102514 163cm då.
Bindningar och boots tänkte jag köpa någonstans i Sverige så man kan pröva dem ordentligt och se till att de passar bindningarna.

Skulle uppskatta lite tips och råd om brädan eller alternativ.
Gärna om någon vet ett bra ställe i Stockholm att köpa saker på.

Hjälp med bräd köp
herregud, jag trodde att den klistrade tråden var tillför att få bort dessa inlägg i detta forum...

Har du ens försökt söka på freerides hemsida om de olika butiker i sthlm? Kanske är därför ingen vill svara på din fråga...

Försök själv först och SEN kom med frågor, här serveras inget på silverfat..

mitt tips är väl att ringa runt och fråga om butikerna har just den modellen eller andra modeller av nitro, så du får se den, känna och snacka med butikspersonalen om modellen och kanske om du har tur kan de kanske beställa in ett par stycken..

Hjälp med bräd köp
Skrev lite konstigt nu när jag kollar igen, ursäktar för det.
jag har läst den klistrade tråden.

Det jag ville veta med mitt inlägg är om Nitro Dominion brädan är bra för offpist åkning. Står att det är en allmountinbräda, men vill kolla med folk här som är kunniga. Har inte hittat någon butik i Stockholm som har just den brädan.
Dock kollat på hemsidor och inte ringt, så det är en bra ide.

Tack för att du svarar allafall!

Tillbaka
Topp