Hjälp med köp av bräda.

mkapocs

Ny medlem
Hjälp med köp av bräda.
Halloj. Jag har åkt en hel del bräda (6 år kanske sammanlagt) men inte så himla mycket per år, kanske 2 veckor. Jag tycker jag åker bra, kanske 3/5 på en sådan skala. Jag har aldrig tidigare haft en egen snowboard, men funderar starkt på att köpa en, men jag har stora problem att hitta en.

Jag är 19 år och arbetslös för tillfället, och alltså ganska begränsad ekonomi. Därför vill jag helst köpa en bräda så billigt som går, gärna från någon amerikansk online-affär eller liknande. Men jag vill INTE köpa något skräp, men heller inte lägga ut riktigt mycker pengar!
Fick nys på sidan www.the-house.com och dom tycktes ha väldigt bra priser och som kunde frakta hem hit.

Tittade faktiskt igenom alla snowboards på hemsidan och skrev upp ett par stycken (olika märken och typer) närmare bestämt 12 olika brädor som verkade mer intressanta.

Hade velat få lite hjälp med detta, då jag själv kan väldigt lite om tex. vilket märke som är bra och mindre bra etc. Jag skriver en lista på märken och snowboards här och om ni har en sådan bräda själv, eller testat den eller vet på annat vis om den är bra eller inte, prisvärd, nånting annat så säg till!

Stil: Freestyle
Pris: 2000:- (har tidigare kostat 2600:-)
Pris: 2350:- (tidigare kostat 3000:-)
Stil: Allround
Pris: 2150:- (tidigare kostat 2650:-)
Pris: 3100:-
Pris: 1911:- (tidigare kostat 2400:-)
Pris: 2000:-
Pris: 1395:- (tidigare kostat 3000:-)
Pris: 1476:- (tidigare kostat 3150:-)
Pris: 1250:- (tidigare kostat 2200:-)
Pris: 2290:- (tidigare kostat 3000:-)
Pris: 2000:- (tidigare kostat 2650:-)
Pris: 2000:- (tidigare kostat 2350:-)

Hoppas nu att någon orkar läsa igenom detta!

Vänliga hälsningar Mathias!

Hjälp med köp av bräda.
T0 ska du iaf inte köpa, har "inga" stålkanter mellan bindningarna.

lite svårt att rekomendera bräda när du inte inte beskriver lite om dig själv, size etc. och hur du åker/vill åka...

Hjälp med köp av bräda.
veeco sa:
T0 ska du iaf inte köpa, har "inga" stålkanter mellan bindningarna.

lite svårt att rekomendera bräda när du inte inte beskriver lite om dig själv, size etc. och hur du åker/vill åka...
Tack för svaret!
Förlåt om jag kanske var oklar på lite info, men skyller på att klockanvar sent! :-)

Jag är som sagt var 19 år, väger 70 kg. Har åkt i kanske 6 år, 2 veckor varje år. Jag åker mycket pist, lite off-pist och jag vill gärna lära mig hoppa och trixa lite mer, kan ungefär bara hoppa och göra några grabs. Jag gillar att åka snabbt, men av vad jag läst vill hellre ha en mjukare bräda än en hård, för jag vill lära mig trixa lite mer. Skostorlek om det behövs, 41.5.

Hoppas det är till någon hjälp!

Hälsningar Mathias!

Hjälp med köp av bräda.
Med den skostorlek du har så kan du sortera bort wide-brädorna direkt tycker jag. De skulle enbart kännas breda och klumpiga för dig. Dessa brädor är för åkare med skostorlek 45 och mer.

Hjälp med köp av bräda.
jag tror på Forum Youngblood...för attmin kompis hade en sån o han va skit nöjd :) och han var typ i samma situlation som du :) vet inte riktigt men mjukheten men ja tror den funkar hur bra som helst :)

lycka till :)!

peace.out.

Hjälp med köp av bräda.
IceEyes sa:
Med den skostorlek du har så kan du sortera bort wide-brädorna direkt tycker jag. De skulle enbart kännas breda och klumpiga för dig. Dessa brädor är för åkare med skostorlek 45 och mer.
Okey, visste inte att Wide menades att den var bred faktiskt. Trodde bara modellen hette Wide, haha! Men tack i alla fall, nu kan jag sortera bort några stycken till! ;)

flowbrow sa:
jag tror på Forum Youngblood...för attmin kompis hade en sån o han va skit nöjd :) och han var typ i samma situlation som du :) vet inte riktigt men mjukheten men ja tror den funkar hur bra som helst :)

lycka till :)!

peace.out.
Okey låter ju lovande! Vet du hur mycket han gav för sin? Är 2000 ett bra pris för en sådan bräda tror du?

Mera svar skulle vara pefekt!

Hjälp med köp av bräda.
2000 är bra pris för en youngblood.
tror du skulle bli väldigt nöjd med både youngblood och destroyer.

sen sägs det att academy chad otterstrom ska va jävligt nice men du kanske vill se på en något längre än 152 om du, som du säger, åker mycket pist, off-pist osv.

kör själv på en 152 lång bräda och är 175 lång, 70 kg men åker (med den brädan) uteslutande park och rails.

1 bräda som jag väldigt varmt kan tipsa om och som säkert skulle passa dig och dina behov är rome agent. väldigt mångsidig och rolig bräda!

Hjälp med köp av bräda.
...

hur lång är du ????

om du är 150cm så kanske brädorna kommer att vara långa .. är du 195 så kommer kanske brädorna att kännas korta..

skall du handla från USA ??? bor du i USA ???

annars får du räkna med ca: 150$ i frakt = 1100:-

sen moms OCH tullavgift på grejjorna

.. så din bräda för ca: 2000:- kommer att landa på ca: 3500 eller nått ..

så du vet..

läs min guide här på freeride där jag beskriver rätt utförligt vad man skall tänka på när man köper sig en snowboard..

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327

/Pinn

Hjälp med köp av bräda.
kolla de lite på den sidan du snacka om,

av reabrädorna, 05/06 tipsar jag om följande:
capita indoor survival är schysst som fan.
forum divison 155.
samt jeenyus RTI 156 som du snacka om.

mångsidiga freestyle brädor som funkar fint överallt.

Hjälp med köp av bräda.
vad har du för bindningar till? Dessa brädor kommer ju utan bindningar så tänk på det också om du inte redan har några.

Hjälp med köp av bräda.
ännu en jävligt bra bräda; gnu riders choice, den är värd varenda öre.

tror den kommer ligga på 4695 i sverige

Hjälp med köp av bräda.
Tack för era svar allihopa, det hjälper mig mycket!

Trodde jag skrivit det tidigare, men jag verkar ha missat det. Min längd är 180 cm lång.

pinn -> jag bor inte i staterna, utan vill bara handla därifrån för priserna verkar som sagt var mycket lägre än här hemma. Dessutom är utbudet enormt mycket större, men tråkigt att man inte kan känna på brädorna som man kan här hemma. Jag tittade igår och priset för frakten (brädan endast) var $85= 600 SEK. Momsen och tullavgiften hoppas man ju att man inte behöver betala, men jag är villig att ta risken faktiskt.
En mycket bra guide för övrigt, kikade på den igår.

hellbergarn -> Jag har inte några bindningar alls, hade tänkt att köpa det också faktiskt. Bootsen vet jag inte om jag vågar köpa utomlands, känns lite svårt när man inte kan testa hur den är på osv.

Hjälp med köp av bräda.
-...
.
.

Tullen är HÅRD som sten nu tyvärr..

nån som sluppit tull på senaste året ???

/Pinn

Tillbaka
Topp