Hjälp med "laglig" musik i filmen!

Leohard

Ny medlem
Hej!

Jag och några polare ska göra en skidfilm som projektarbete i trean på gymnasiet. Ett av kraven för att jag, som läser media, ska få G är att all musik som vi använder i filmen är laglig, dvs att vi har fått lov att använda den av personen/företaget som har rättigheterna.

Jag undrar om någon har några smarta tips på hur vi borde gå tillväga för att få ett tillstånd till lite soft musik utan att betala ett hav med pengar, eller om ni har några kontakter eller liknande som skulle kunna bidra med ngt!

Och nej, ingen av oss kan göra egen musik.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Hur ska ni sprida filmen?
Om den inte ska ges ut på youtube eller dylikt så borde det väll inte bli så dyrt?
Annars så kan ni ringa stim och presentera projektet så säger de vad det kostar, skadar ju inte att fråga.
En annan möjlighet är att ringa till den som har rättigheterna, den som har dessa kanske är schysst och låter er använda låten utan något krav på ersättning??

beror ju helt på vad för sorts musik ni ska ha? känner tyvär ingen svart rappare från bronx :( men däremot har mina polare ett grymt indy band. www.myspace.com/amberoak

Även www.myspace.com/kasimgump - Polare som rappar på svenska, väldigt duktig. är det nått att ha så kan jag prata med dom

Senast ändrad:
hjalleh sa:
beror ju helt på vad för sorts musik ni ska ha? känner tyvär ingen svart rappare från bronx :( men däremot har mina polare ett grymt indy band. www.myspace.com/amberoak

Även www.myspace.com/kasimgump - Polare som rappar på svenska, väldigt duktig. är det nått att ha så kan jag prata med dom
haha kasim gump, såg dom på pdol, jag och mina polare var typ dom enda som var vid deras uppträdande! men duktiga på rappa, dock rätt osäker på att nån av deras låtar skulle göra sig i en skidfilm? men vad vet jag :)

om du orkar leta bland mycket skit så finns det ju många grymma osignade rappers på www.whoa.nu. alltid något.

Tack för alla tips, skitbra!

hjalleh - vi tog kontakt med Kasim Gump, kanske ska använda en av deras låtar.

Sen har vi också tagit kontakt med Downtown Music, NY och vi har fått tillåtelse att använda tre av Miike Snows låtar! Helt jävla underbart!

Tack igen!

Tillbaka
Topp