hjälp med mistyflip

criiille

Ny medlem
hjälp med mistyflip
tjo, jag och min kompis undrar om vi på filmen gör misty rätt? jag vet att vi inte sätter det så cleant men de va det klippet med bäst vinkel iaf. JAG ÄR DEN ANDRA KILLEN AV OSS TVÅ:......(i blå tröja)

Har försökt lära han å göra som mej men då tänkte jag att det går att göra åt båda hållen, så jag läta han snurra åt höger, men han gör hela mistyn fel va?, han ligger inte i rätt läge?

jag vet att det är fett dåligt kvalite, å att klippen är försej men varken vegas eller moviemaker vägrade ta in klippen, så kunde tyvär inte lägga på slowmotion heller.

Senast ändrad:
hjälp med mistyflip
Själv så tycker jag att det första gör rätt som ovanstående men den andra gör välkl också en misty5 fast lite snedare??

FÖRST!

edit: näst först :) <3

Senast ändrad:
hjälp med mistyflip
men vafan gör jag då? å plus att hur blir brani/barani då..........? å då undrar jag hur jag ska tolka den här isåfall?

Misty Flip: Framåtvolt med skruv. Gör man den spikrakt med snabb 180 kallas den "brany" eller "barani". Kan göras med mycket snurr t.ex 900 och liknande.

Jwester skriver att de är framåt med skruv, men sedan nämner han att om man gör den SPIKRAKT så blir det barani: asså sen/lite sne + 180 = misty, barani SPIKRAK+ 180..

har jag fel?

hjälp med mistyflip
asså wester menar har om du slänger dig rakt ner framåt o gör en frammåt volt 180. så blir det en barani. Men en misty så slänger du dig snett ner. t.e.x höger axel ner mot vänster ben...typ......fattar du:P

hjälp med mistyflip
jag uppfattade det som att han menar att om du först gör en frontflipp och sedan när du e "klar" med flippen lägger en snabb 180 kallas det barani.

du gör väll en sideflip + rotation

Senast ändrad:
hjälp med mistyflip
Rastavibrationer sa:
Jag anser att din polare gör misty och du gör dspin 7 fast kommer inte riktigt runt.
HUr får du det till en d.spin!!??

De ser mer ut som en side flip med rotation o side flip e ju likt lincon..
o lincom med rotation blir ju rodeo så så fall mer rodeo nästan 7 lr?:P

hjälp med mistyflip
myggamedstil sa:
kan någon hjälpa mig med min?

kan det på trampett (stavning)

men inte på vanlig studsmatta
Du gör något konstigt i uthoppet. du flippar den lixom uppåt med huvudet och sedan runt, kan ej beskriva det riktigt.

testa istället att flippa huvudet rakt framför dig ned mot knäna i uthoppet, då kommer du in rakare i flippen och den kommer kännas mera naturlig.

ett bra knep brukar vara att tänka 90 - sideflip - 90 så att du delar upp mistyn i olika delar.
först vrider du alltså ett kvarts varv åt vänster, sedan gör du en sideflip åt höger och sen vrider du runt de sista 90 graderna på rotationen så de blir en 540.

svårt att förstå kanske nu när du läser det men testa att ställa dig upp och tänka igenom det steg för steg så släpper det kanske? annars är det bara att nöta nöta nöta tills det sitter, klarar du det inte så gör du ju någonting fel så testa olika varianter och vilklar på tricket så kan jag lova att du har den tillslut!

kör hårt
/jeppe

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp