Hjälp med Parkbräda

Frenky

Medlem
Hjälp med Parkbräda
Tja

Ja som sagt så behöver jag hjälp med val av en ny parkbräda. Jag har åkt snowboard i ca 1 år nu och känner att parken är vad jag vill lägga mest tid och focus på just nu. Så därför behöver jag nu hjälp att hitta en bra parkbräda som passar mig.

Problemet jag har är tex, om jag kollar på Nitros hemsida så kan inte jag ha T1 för att jag väger för mycket samma gäller Forum Destryer...

VAD GÖR MAN?

Jag är 190 lång 95kg och har 44 i sko str.

Jag har kikat på följande brädor som jag hade kunnat va intresserad av.

Nitro T1
Burton Custom v-rocker
Forum Destroyer
Burton Dominant

dessa är bara ett par brädom som jag kikat lite på, ni får jätte gärna komma med förslag. Märket spelar ingen stor roll jag vill ha en rolig lekfull bräda..

Peace

Hjälp med Parkbräda
Har inte kollat på de brädor du skrivit men med tanke på din längd och vikt så en Widebräda som e längre en 160 cm skulle passa bra .
sedan midflex till lite styvare om du vill ha den som parkbräda ..

K2 slayblade 163 wide.. görbra allroundbräda som kan göras allt med .. pressa boxar och stompa stora kickers utan wobble

Senast ändrad:
Hjälp med Parkbräda
Tack för inlägget.

Jag ska kika på en K2 o se om det är nåt för mig, som sagt tanken är att hitta en lekfull bräda som man kan ha skoj me i parken :D

NÅN som har fler förslag kom gärna me dom :D jag e rätt så ny på det här så all hjälp är bra hjälp =)

Hjälp med Parkbräda
tjao! jag kan rekommendera en bataleon bräda, själv åker jag på en evil twin, är sjuukt nöjd med den, är inne på min andra nu, men eftersom du är så pass lång kanske du ska köra på en goliath istället, det är sjukt roliga brädor för typ all åkning, de är gudomliga i backcountry puder åkning. men också jävlig roliga jibb brädor!

annars så tycker jag du ska testa nån banana rocker bräda, typ lib tech skate banana.. rolig ny teknologi, alla mina polare har börja byta till rocker brädor, är sugen på skaffa en med, men jag håller mig till bataleon tills vidare! kolla in dem iallafall, tror du kommer bli sjukt sugen på testa nån sån bräda!

Hjälp med Parkbräda
Jag kör med bataleon fun kink det är den roligaste bräda jag har kört på men den kommer nog inte funka för dig så kör på en goliath :)

Senast ändrad:
Hjälp med Parkbräda
Tja. Är 187 och vägar strax under 90. Körde på en Gnu Riders Choice 158 tidigare och var riktigt nöjd. Lekfullaste brädan jag provat.
Men satsa på en lite längre och kanske en wide..

Senast ändrad:
Hjälp med Parkbräda
F-T sa:
Jag har köpt nitro sub zero och tycker den är svinskön. asmjuk och har rocker/Camber.
Sub zero har gullwing camper.
För övrigt så hade jag nog kollat på en Technine, Step Child, K2 eller Yes!
Jag har ganska så nyligen införskaffat mig en Step CHild Jib Stick.
Funkar sjukt bra, den har även "round edge teknik", dvs att du slipper slipa ner kanterna på brädan för att minska risken för hugg, bara ut och slaya rails och dylikt direkt.
Hoppas du lyckas hitta.
Jag är för övrigt 187 och väger runt 80 kilo.

Senast ändrad:
Hjälp med Parkbräda
Nice med alla inlägg =) Massor med förslag på brädor det var skoj .. Jag har en fråga till angåenden längden på brädan .. Jag är ju 190 lång och väger runt 94 kg :P

Tillbaka
Topp