Hjälp med skidhandskar!

Vildah

Ny medlem
Hjälp med skidhandskar!
Söker efter en grym handske som jag aldrig kan bli kall i. Skulle även vilja ha en sån handske som gör att innerlagret stannar på handen medans man tar av sig det yttre lagret.
Inget måste dock.
Någon som kan rekommendera någon bra handske ? (btw, jag köper inte över internet, bara i stockholmsbutikerna)

Hjälp med skidhandskar!
burton superpipe glove med gore tex är sjukt skön, är rätt frusen av mig men dom har hållt värmen bra

Hjälp med skidhandskar!
hestra henke pro , och sen har hestra flera modeller man kan ta ut "inner handsken" på och hestra gör alltid schyssta handskar!!

+finns nästan överallt i sthlm

Hjälp med skidhandskar!
Jag vet ganska många som har Henkes promodel på Hestra o ja har då inte hört nå dåliga ord om dem.
Min bror har dom o när de var -23 grader ute o mina fingrar frös till is så hade han inga problem, så värmen är de nog inge problem med.

Hjälp med skidhandskar!
den bästa utav dom alla: Hestra Army Leather Gore-Tex XCR!! varm hela dagen och natten om det är så!! ser inga dåliga saker med den.. och ja man kan dela på innerhandske och ytterhandske så dom torkar fortare..

eller Army Leather Short XCR, om du vill ha en handske som är smal över handleden..

Hjälp med skidhandskar!
Jag skulle rekommendera Marmot crestline. Innervantarna är av helt ok fingermodell i fleece med vindskydd. Håller händerna skapligt varma samtidigt som de är rätt smidiga när man ska hantera stighudar, kamera etc. Yttervanten är av tumvantesmodell i läder med någon form av vattentätt membran.

Hur är det med Hestra, har de en användbar innervante eller är det bara löstagbart foder? på de varianter jag har sett har det varit det senare.

MVH
Viktor

Hjälp med skidhandskar!
dame sa:
den bästa utav dom alla: Hestra Army Leather Gore-Tex XCR!! varm hela dagen och natten om det är så!! ser inga dåliga saker med den.. och ja man kan dela på innerhandske och ytterhandske så dom torkar fortare..

eller Army Leather Short XCR, om du vill ha en handske som är smal över handleden..
Fryser lätt själv och har den vanten. Grymt bra. Det är ett skal med tunt foder i för varma dagar plus ett fleecefoder som sitter löst i som stannar på handen. Extra plus för senilsnören!

Hjälp med skidhandskar!
Foursquare har något sjukt snygga hanskar där innervanten går att ta ur. Finns både som tumvante och fingervante.

Hjälp med skidhandskar!
Jarle sa:
dame sa:

Fryser lätt själv och har den vanten. Grymt bra. Det är ett skal med tunt foder i för varma dagar plus ett fleecefoder som sitter löst i som stannar på handen. Extra plus för senilsnören!
Nån som provat skillnaden mellan vanliga helin och gore-tex varianten?
Kör utan gore-tex, funkar hur grymt som helst.
Hestra army leather heli ski är i särklass den bästa handsken jag känner till.

Ett tips till dig Vildah är att oavsett viken handske du har, att alltid ha med 2 par och byta efter halva dagen. (Om du inte redan gör så...) Torra handskar är varma handskar!

Sen finns ju alltid 3-fingershandsken. Lika flexibel, ännu varmare!

Senast ändrad:
Hjälp med skidhandskar!
Nojlas sa:
Torra handskar är varma handskar!
Helt sant!
Tänk över när du fryser om händerna, vad har du gjort den dagen? Hur har du använt dina handskar?
Tar man av och på dem ofta, fingrar lite på en blöt och snöig bindning?
Hur är du klädd i övrigt? Blir du varm och svettig om händerna när du åker?

Många problem går att lösa utan att springa iväg och köpa den dyraste produkten på marknaden. Därmed inte sagt att Hestra handsken inte är grymt bra, för det är den!

Tillbaka
Topp