Hjälp med Startramp

nissse96

Ny medlem
Hjälp med Startramp
Tjäna grabbar! Som rubriken lyder så behöver jag och några killar tips på hur vi kan göra start ramp.

Vi var ute och promenerade och så hittade vi en gammal byggplats där några killar hade gjort om till en dirt bana för cyklar. Då tänkte vi att vi skulle använda det till skidor nu på vintern men problemet är att dom har använt sig av jordhögar för att få fart, men till skidor så kommer det ey ge tillräckligt med fart. Jordhögarna kan vi använda för att få fart till rails men vi hade planerat att försöka bygga ett så stort hopp som möjligt.

Vid jordhögarna och allt annat skit så fanns det en byggställning(fyrkantig) som var ca 6 meter hög.
St%C3%A4llning-1-225x300.jpg

Där är en bild på en annan ställning! Den vi hittade är ca 2.5 meter bred och avlång.

Så min fråga är vad man kan göra med den här? Är det värt att plocka isär den och bygga upp lite på en utav jordhögarna(4-5 meter) eller att försöka bygga en ramp neråt med plankor?
Alla förslag gillas!

Kan försöka få upp några bilder imorgon på hur platsen ser ut. Ganska svårt eftersom jag går i skolan och det är kolsvart ute när jag slutar:(

Senast ändrad:
Hjälp med Startramp
Jag undrar hur man gjorde innan man kunde fråga på nätet.

Ja byggställningen skulle säker funka fint. bygg en nedfart från den.
Mht till bilder när det är mörkt kan jag tipsa om en grej på kameran som heter "blixt"

Tillbaka
Topp