Hjälp med twintips!

kingslashi

Ny medlem
Hjälp med twintips!
Hej,
Jag undrar om någon vet nån bra hemsida som man kan köpa twintips? jag är ca 167 och väger 70kg och är redo att betala ca 1500 -1800 kr. Tacksam för svar på förhand :)

Hjälp med twintips!
Finns det inga nyare dom verkar ju ganska slitna...och jag var på stadium idag och det verkar väldigt långt med 167 cm. fast jag vet inte.....

Hjälp med twintips!
om man köper skider som är 176 och du själv är 170. så blir dom ca lika långa som dig själv det beror på böjen i tip och tail ju mer böj du har så tar du bort mer av skidan , men det kan ju vara vissa märken som skriver den längd dom är i;)

Hjälp med twintips!
scott såg riktigt fräsha ut så. och det skiljer bara 1 cm i längden på dom två, så de spelar nog ingen roll, samma prisklass också

Hjälp med twintips!
kingslashi sa:
ok vad ska jag ha för storlek på pjäxor om jag har 41-42 i sko storlek?
Den storleken som passar bäst då du provar.

Ett tips är att kolla en stund här på forumet. Finns en väldans massa, rätt nya, "nybörjar-trådar" här.

Hjälp med twintips!
Hur mycket ska du åka? Med din budget borde du seriöst hyra istället ...

300kr på ett par pjäxor där man ger 3000-6000kr för ett par bra...
Och du förväntar dig att du ska få nya skidor för 1600 när nya kostar 3500-8000 ...

Alternativt kan du fundera på att byta intresse för skidor är en materialsport och det kostar pengar.

MEN du borde kolla efter ett par 26.5or... Storleken på pjäxor är i cm så mät din fot och se hur lång den är helt enkelt.

Hjälp med twintips!
ok skidor kan du nog fixa för cirka 2 k om du vill ha jibbskidor, de slits direkt ändå så ska du t.ex raila så spelar det ingen roll om de är ett par säsonger gamla.

Pjäxor kommer bli MYCKET dyrare än 300 kr. Jag personligen har tills idag lagt 7 k på min pjäxor, detta beror på att jag har helt sjuka fötter. Kompisar som har helt vanliga fötter, inte gjutit sulor och köpt pjäxor på rea har lagt 2,5-3,5 k.

Så ska du ha en utrustning ( skidor och pjäxor) får du nog räkna på MINST 5000 kr och du ska räkna tvärt om mot hur du gör.

Frågan ska vara, jag har cirka 2000 att lägga på pjäxor, vart hittar jag jibbskidor för 300 kr.

Om du inte har ovanstående mängd pengar (5000 kr) så bör du hyra om du inte åker mer än 3 veckor per år.

Tillbaka
Topp