Hjälp med val av bräda

Jonas-87

Ny medlem
Hjälp med val av bräda
Hjälp med val av bräda
Signal rocker utanför bindningarna och camber mellan innebär inte det att man bara har kontakt med snön under bindningarna verkar ju dom en riktigt kass ide?

Hjälp med val av bräda
nitro paketet såg intressant ut, och låg i min prisklass med.
skulle dock vara roligt med en bräda som verkligen syntes =D,
Men vilket som, så lät ju nitrobrädan som ett mkt bra alternativ. och är ju främst ute efter ett paket då jag inte är så hajj på varken brädorna eller vad man ska ha för bindningar =)

Hjälp med val av bräda
Thomsson sa:
Tycker fortfarande de låter skumt men de är ju kul med märken som testar nya saker.
Men det känns mest som dom tagit rocker formen från hur man gör rocker på skidor
Men det står väldigt flummigt på deras sida

"The Omni is both a directional and a twin board. It's directional in the sense that the nose is longer than the tail. And it's twin in the sense that the tip and tail widths are identical as well as the fact that the radial sidecut meets at the center of the board."

Låter fel med twin skärning och setback eller kanske också är något från skidvärden ?

Hjälp med val av bräda
Andreas80 sa:
Tycker fortfarande de låter skumt men de är ju kul med märken som testar nya saker.
Men det känns mest som dom tagit rocker formen från hur man gör rocker på skidor
Men det står väldigt flummigt på deras sida

"The Omni is both a directional and a twin board. It's directional in the sense that the nose is longer than the tail. And it's twin in the sense that the tip and tail widths are identical as well as the fact that the radial sidecut meets at the center of the board."

Låter fel med twin skärning och setback eller kanske också är något från skidvärden ?
Inget konstigt med twinskärning och setback på skruvhålen. Såna brädor har alltid funnits. Alla Lib-Techs brädor var sådana från mitten av 90-talet och fram till början av 00-talet. I grunden en twinbräda men lite längre nos och lite setback.

I mitt tycke perfekta allroundbrädor!!

Tillbaka
Topp