aeroniclas
Ny medlem
Hjälp med val av pistskidor
Går i köptankar för ett par nya skidor. Jag har hyrt skidor under en längre tid men tycker att grepp, stabilitet och allmän trivsel varierar väldigt mellan gångerna (troligen för att jag inte kunnat beskriva vilka skidor jag vill ha pga okunskap). Därför har jag bestämt mig för att köpa ett par egna och hoppas att någon med mer kunskap kan ge sina erfarenheter.
Jag är 188cm lång, väger 90kg, bra grundfysik och åker till 99% i pist. Jag åker i alla pistade backar (oavsett färg) och gillar mest korta snabba svängar men vill gärna utvecklas mer inom carvingområdet. Jag har åkt skidor 1-2 veckor om året i 20 år och anser mig vara en medelgod skidåkare.
Jag har hittat några skidor som har fångat mitt intresse:
• Nordica Firearrow 74
• Rossignol EXPERIENCE 83
• Völkl AC 30 Wide Ride + IPT 12.0 WR 10/11
Tyvärr har jag för lite kunskap för att kunna avgöra vilken/vilka som kan passa för mig.
Tacksam för er hjälp!
Jag är 188cm lång, väger 90kg, bra grundfysik och åker till 99% i pist. Jag åker i alla pistade backar (oavsett färg) och gillar mest korta snabba svängar men vill gärna utvecklas mer inom carvingområdet. Jag har åkt skidor 1-2 veckor om året i 20 år och anser mig vara en medelgod skidåkare.
Jag har hittat några skidor som har fångat mitt intresse:
• Nordica Firearrow 74
• Rossignol EXPERIENCE 83
• Völkl AC 30 Wide Ride + IPT 12.0 WR 10/11
Tyvärr har jag för lite kunskap för att kunna avgöra vilken/vilka som kan passa för mig.
Tacksam för er hjälp!