HJÄLP mig välja longboard, snälla!

Hallå, jag ska köpa en longboard och vet inte vilken jag vill ha nu. Har åkt skateboard i 3-4 år men tyckte det va lame och slutade förra året. Vill köra longboard med slides o shit nu så vet inte vad jag ska ha men jag vill ha en bräda runt 2500-3000 kr som man kan cruisa, carva, slidea och köra lite downhill med.
förslag på bräda?

snälla ge mig förslag .

/josh :)

Dervishen är en grym bräda men i överkant på killens budget och absolut inget man kör downhill på :)
Jag skulle rekomendera Kahalani Surf eller king of the hill. Surfen funkar till allt men man får välja en lite styvare om man vill ha den till hårdare downhill också. King of the hill är stabilare och funkar också till allt möjligt man vill hitta på ;)

Senast ändrad:
bara undrar :O Pe_er , kollade på deras sida och såg att man kan välja olika truckar till kingofthehill . Paris eller holey, vad rekomenderar du?

Paris är dom enda jag har erfarenhet av och dom kommer du bli nöjd med, det garanterar jag. :) men någon annan på forumet som har holey kanske kan prata för dom ?

inte holey. Kör på Paris. Snyggare + bättre kvalitet :P Och hjul, kör på Orangatang Stimulus eller Durian (70mm eller 75mm), 83a lila. 86a gula är lite väl hårda och slajdar lite för mkt.

Ni som säger att dervishen är vad han skall ha har ju uppenbarligen aldrig kört hårt på en... Jag älskar min Dervish, men när det gäller downhill, även hyffsat långsam sådan, så åker styvare plankan fram. Dervishen är enligt mig livsfarlig i högre hastigheter då det gung du får av flexen lätt kan slänga av en om du inte är med till 110%.

Kolla på någon landyachtz bräda, eller Rayne. Typ en Rayne Nemesis skulle jag varmt rekommendera som en grymt bra allround bräda som även har riktigt bra downhill potential.

ElakaArne sa:
lånar tråden
funkar warps brädor att glida runt på i stan , o kanske pröva på och slidea med ?
Tack i förhand:D
Funkar gör de nog, men du lär inte ha särskilt kul på en sådan bräda. Och när det gäller sliding så beror det mest på hjulens hårdhet, om jag inte är helt ute och cyklar.

:cool:vad jag vet så är det ju så hårdare hjul så mindre grepp ?
har ja fel?
ja ska precis börja åka longboard , ja har skateat i några år innan , men aldrig åkt longboard ,
ja vill skaffa en bräda som ja kan använda som transport och hoppa och slidea lite med.
skulle va klockrent med tips .
en så länge funderar ja på junkyards egna märke / stadiums märke warp
va tycker ni?
tack på förhand.:cool:

jag köpte en sector9 carbon decay för nån veckas sen den är grymt skön med mycket flex men inte så bra att köra slides med (tror jag... är inget pro direkt men jag har får då känslan att den inte är det) :)

Gör er själva en tjänst och köp inte Warp eller något annat biligt skit märke. Ärligt talat, betalar ni mindre än 1800kr för en ny komplett bräda så kan ni räkna med att den "funkar" men att ni inte heller kommer tycka longboarding är särskilt kul. Jobba en månad extra och lägg ner lite ordentliga slantar på brädan eller köp begagnat. 2500-3000 borde vara ens budget och således satsa på något mer gediget. Kahalani har mycket bra och prisvärda brädor. Sen pågår det en massa skitsnack runt om emot Loadeds brädor för att de är överpris etc. och visst det är dyra brädor, men man ska fan inte börja tracka ner på ett märke utan att man testat dem. För en Dervish är en Dervish som är en Dervish och få saker är lika härliga att glida runt på som den (förutsatt att man gillar en flexig gungig bräda). Så summa sumarum: Spara lite mer pengar och köp en ordentlig bräda och bli nöjd direkt. Min första bräda var en Lush Kuni Storm för 1500 kr. Den var jävligt nice tyckte jag då och var skit nöjd. Men sen blev ha begäret för stort och jag köpte en Dervish, skillnaden mellan dessa 2 brädor går inte ens att beskriva. Lushen såldes illa kvickt och Dervishen var det enda jag åkte på. Sen dess har Dervishen fått lite syskon men för generell "glidning" så är det nästan alltid den jag åker på.

Så nej, ingen Warp snälla! =)

Tillbaka
Topp