Hjälp mig!

Emmapemman

Ny medlem
Hjälp mig!
Vad ska man tänka på när man åker snowblades? Är det samma teknik som med vanliga skidor när det gäller hur man ska stå, vad man ska tänka på. Jag jobbar med handikappskidåkning och har fått den delikata uppgiften att åka med några ynglingar som åker snowblades.. Särskilda tips/något man bör tänka på?Jag har själv inte någon erfarenhet av snowblades utan får utgå från vanlig skidåkning.

Hjälp mig!
Skärpning nu! Det här forumet har tappat stilen. Helt okej med lite ironi och smånyp ibland, men när man börjar tracka ner på handikappade ungdomar börjar det gå lite för långt. Ni tror inte att det är en väldig upplevelse för dessa ungdomar att få komma ut och åka på sina blades.

Jag hoppas ni skäms...

Hjälp mig!
Jag har ett par snowblades med har övergått till twintips och det är ju samma åk stil tycker jag..alltså du åker på samma sätt..

Hjälp mig!
Hej Emma,

Jag har aldrig åkt blades, men måste bara svara för att jag blir så trött på folk som tycker det är viktigare med attityden än annat...

Vad jag har sett när folk åkt blades är att det verkar vara viktigt att ha balansen mitt över sina blades eftersom de är så korta, det är väl lite som att åka på pjäxorna... De flesta som åker blades som åker fort åker väldigt framåthukade och med ganska böjda knän. Du har ju ingen längd i skidan som du kan ställa på kant direkt och då hamnar det väl i knäna.

Så; framåthukat, böjda knän och tryck på smalbenet så funkar det nog.

Eller nåt.

dKv

Hjälp mig!
Tack för tipsen om vad man ska tänka på när man åker blades! Jag får nog lov att prova det nu till helgen- i alla fall ett par åk för att veta vad jag snackar om i praktiken också... Tackar och bockar för tipsen från de kloka som tagit sig tid att förmedla er kunskap till mig! När det gäller er andra förvånas lite över att man tar sig tid att skriva överhuvudtaget om man inte har något att skriva.

Vi kanske ses i backen i vinter!

Hjälp mig!
Det jag framförallt tycker att man ska tänka på när man åker blades är: Hur töntig ser jag ut egentligen?....åker på ett par barnskidor o är allmänt livsfarlig i backen. Det tycker jag man framförallt ska tänka på!........

Hjälp mig!
emma:: jag hade inte så mycket annat för mej när jag skrev......det som jag skrev var bara ett råd ! kanske lite självklart i och för sej......men men

lycka till / Olle

Hjälp mig!
"vad ska man tänka på om man åker snowblades?" -Har man redan köpt ett par par snowblades har man inte förstånd till att tänka vidare.

Hjälp mig!
Jag vill helst inte larva mig och hålla på och klanka ner på folk, men nu bara måste jag! Om du hade läst vad frågan hade handlat om från början och kanske läst inlägget från kloka David hade du kanske inte skrivit något så fånigt. Det detta inlägg handlar om är några handikappade ungdomar som tycker att det här med snowblades är jättekul. Jag ville ha tips om vad man ska tänka på när man åker blades, inte höra en massa fjompiga fördomar och trams. Låt andra hålla på med det som de tycker är kul och klanka inte ned på dem. Le mot världen och världen ler mot dig!

Hjälp mig!
Jag har själv åkt blades så jag brukade tänka på att böja mer på knäna eftersom de är lite kortare. Det är inte särskilt kul att åka i djup puder, det har jag själv erfarenheter av...

/vasa

Hjälp mig!
Vad ska man tänka på när man åker snowblades!

det viktigaste är att ingen kan identifiera att det är du.. förslagsvis en fet rånarluva. Obemärkt och inkognito är nyckelorden, ..

Hjälp mig!
VAD SKA MAN TÄNKA PÅ NÄR MAN ÅKER BLADES...?

KÖR MAN PÅ BLADES KAN MAN INTE TÄNKA! DU BORDE TA DITT ANSVAR SOM FÖREBILD FÖR DE HÄR UNGDOMARNA OCH INTE LURA IN DOM PÅ SÅNA IDIOTSAKER SOM BLADES!

... KÖR PÅ RIKTIGA SKIDOR!! DET BLIR EN ÄNNU STÖRRE UPPLEVELSE OCH DU KAN SOMNA MED GOTT SAMVETE!

FÖR SNOWBLADES ÄR SANNERLIGEN DET VÄRSTA SOM FINNS

Hjälp mig!
VARFÖR SKA JAG GÖRA DET!?
VERSALER BRA NÄR MAN VILL TA I VERBALT...
om man bara har nåt halvviktigt att säga så behöver man inte bry sig...

jAG Kan SKrIvA mEd bLANdaT oCKså...

Hjälp mig!
Hehe, vi har visst handikappade på forumet också, fast här är nog förståndshandikappad ett mer adekvat ord.

Du kanske skulle frågat vad det var för handikapp innan du hackade på dom/henne?

Hjälp mig!
Visst, snowblades verkar vara bäst som skydd till pjäxor, men för helvete gubbar, gentlemän, det en sak det inte verkar finnas gott om på denna sida.

Dany2: Ja, versaler är bra när man vill understryka något. På ett pubertalt, bryskt sätt. Du tappar liksom all finess med inlägget när du gör det, och dessutom skvallrar det om att du antingen är runt 14-15 år eller ligger ungefär där i utvecklingen.

Emma.
Som någon sade. Vikten mitt på skidorna, jag åker inte, men mekaniken jag läser säger mig att det låter vettigt. Du har ju inga bak-framändar du kan luta dig på. Skridskor låter som en vettig jämförelse. Hat sköjj i backen.

Hjälp mig!
tönt...
Personangrepp är ju faktiskt något som är starkt förknippat med mogna individer...
Så vem är det egentligen som är pubertal egentligen..?

Hjälp mig!
Men helvete... Vilken sorglig skara människor ni är. Hjärtlösa idioter som klankar ner på folk som vill hjälpa handikappade. Kan ni inte ens unna människor med annorlunda förutsättningar att få ha roligt?

Skärp er för fan!

Hjälp mig!
Vad tänker folk med när ni skriver att blades är töntiga osv.Det är ett par handikappade ungdomar ni tracakr ner på.Ni borde skämmas ordentligt.Jag har åkt det mesta carving,freeride,snowboard,snowblades och nu inne på twintips och jag tycker det är förbannat kul.Jag har inga problem med folk som åler blades.Låt folk åka vad de vill och sluta bry er om hur de ser ut.De förstör inget.Snowboardåkare förstör mer

Hjälp mig!
Jag tror att du ska satsa på skidor. Du kanske inte fattar det nu men i framtiden kan jag se mig att du ångrar som fan att du inte började med skidor eller fortsatte med skidor. snowbladsen är begränsningbara och de som jag känner som har åkt sånna fattar inte hur de kunde göra det!

Hjälp mig!
fyfan vilka pajasar som skriver i det här forumet! Alla (läs: många) försöker verka proffsiga och slänga ur sig "tuffa skidåkarkommentarer" hela tiden. Respektera dessa ungdomar och att de vill åka snowblades!
Åkte själv blades för ett par år sedan och säger ungefär som de andra som åkt blades; åk inte djupt puder och undvik bakåtvikt.

Hjälp mig!
Jag tycker att d verkar ballt o åka blades om man inte kan åka nåt annat, annars får ja väl säga att man ska hålla sej till riktiga grejer..

Tillbaka
Topp