Hjälp ny bräda- allmountain

Har för små bindningar för det tror jag :-S Ska fixa nya , kan inte göra det direkt dock. Men så jag borde inte oroa mig ? :-)

Låt bootsen hänga över ca 1 cm mer på hälkanten än på tåkanten. Du kantställer aldrig brädan lika mycket på hälkanten som på tåkanten.

Som bindningarna är monterade på bilden så har du helt klart för mycket överhäng på tåkanten.

Den toedragen är inte nådig, som det är monterat nu kommer du få stora problem.

Vad har du för size på bootsen? det är ju nåt som inte stämmer, 164.5 har 262 cm i midjan om jag inte minns fel? borde ju funka kanon för ett par 11 size boots, vad kör du för stance och vilka vinklar?

Har size 12,5 alltå inte 11 men tror det är för stora så skulle behövt mindre.
Och jag kan inte ställa bindningarna mer bakåt, de är helt enkelt för små :-S
Borde jag fundera på att skicka tillbaks den i förmån för en vidare bräda?

Först och främst ska du fixa skor i rätt storlek det kommer du njuta av länge.. Måste ju ha hopplöst hälgrepp i ett par skor som är alldeles för stora? har du 29cm fot kan du omöjligt ha 12,5 i storlek då jag har 29cm högerfot och lite mindre vänsterfot och passar perfekt i size 11.. Möjligen skulle jag ha en 10,5 till vänstern och en 11 till högern, men det är svårt att köpa dom så ;)

Var inne och provade burton ruler idag. Det var storlek 12 och jag kan inte gå ner mer, kändes som en bra storlek.
Kollade yttermåttet och burton bootsen hade ett minst 1,5cm mindre yttermått. Tror ni det går?
Fattade också nu hur jag skulle fixa bindningarna så det hänger över lika mycket på båda sidor.
Btw hur mycket får det hänga över egentligen?

Finns inga exakta siffror på hur mycket det får hänga ut. Det beror på bindningarna, hur tjocka bottenplattorna är och hur höga tåramperna är. Det hänger också på hur bootsens sulor är utformade i häl och tå. Det beror även på din egen åkstil, om du carvar mycket eller om du bara leker runt och inte kör så "hårt".

Som jag sa tidigare så kan du utan problem hänga ut hälarna ca 1 cm mer än tårna eftersom du aldrig carvar lika hårt med hälkanten som med tåkanten.

Ett par Burton Ruler i storlek 12 borde inte vara något problem med din bräda.

skulle även rekommendera att flytta om och förstora dina toestraps och köra dem fram som capstraps, smaksak antar jag men varför inte ta del av 2000 talet lixom, gör det medans bindningarna är av för då kan du omplacera underifrån mycket värt.

Bor inte direkt nära skidorterna överhuvudtaget så har inte åkt på den än :) Längden på min kändes iaf bra, emellan axlarna och hakan :) Har fixat nya boots med som kom idag så vi ska se hur det blir med överhänget :)

är ju det vill ha en stabil bombar bräda och mellan axlarna och hakan känns lite kort.. men vill inte för den delen ha ett blysänke som suger ner en mot backen så fort man lämnar den.. Kör en liknande bräda i 159 just nu och den känns otroligt jibb orienterad i den längden. Är som du kanske förstår i din storlek förutom något mindre fötter då.

Okej skorna passade inte så vet inte riktigt vad jag ska göra.
Vill ju vara säker på att slippa toedrag. Hursomhelst ska jag hitta boots som
passar foten istället för att försöka hitta boots med små yttermått.
Nån som har något förslag? Fick den ju för en billig slant så skickar ju helst inte tillbaka den om jag inte måste.

Returnerade t.ricen till slut och köpte en nitro team gullwing 165w istället, tror den kommer passa lite bättre för mig eftersom jag inte åker väldigt mycket på vintrarna. Hursomhelst kan jag ju tipsa er som vill köpa en att kolla på boardlife när t.ricen kommer in, fick ju den grymt billigt (3999).

Tillbaka
Topp