HJÄLP! Resa till Bad Gastein eller Mayrhofen.

SYMPOZiUM

Ny medlem
Hej alla!:D

Hoppas att jag med er hjälp kan bli klokare på hur jag ska gå tillväga för att kunna boka denna födelsedagsresa till Bad Gastein eller Mayrhofen.

Detta kommer att äga rum en vecka i februari (2012) ungefärligt datum är 16-23e.

Önskemål:

- Billigt och bekvämt bussbolag som kan ta oss hela vägen fram. (Anledningen till varför jag inte vill flyga är för att jag tar med egen utrustning, och kommer aldrig i livet sätta det i händerna på den våldsamma personal som är på flygplaster)

- Bekvämt hotell, som antingen kan erbjuda buss till centrum/liften eller att hotellet ligger på relativt nära gångavstånd till det.

När det är klart återstår frågan om vad ett liftkort, samt skiduthyrning till morsan (pjäxor & skidor, avancerad) kostar ungefär?

Sjukt tacksam för svar, så att jag kan boka resan och koppla av.:D:cool:

/ Nemi

Vad det gäller hotell i Mayrhofen kan jag varmt rekomendera "Hotel pension Strolz". Där en vecka halvpension inkl liftkort gick lös på ca 6000:-/pers. Riktigt schysst frukostbuffe och trerätters middag. Har även en inomhuspool och lite sådant. Ligger typ 15min pjäxpromenad från Penken bahn. Gratis skidbuss finns 200m från hotellet.

Kan även rekomendera Hotel Andrea. ett 4stjärnigt hotell som jag bodde en gång på då mitt billiga boende (som min researrangör bokat in mig på) var fullbelagt och detta hotell ägdes av samma familj. Här handlar det nog dock om lite andra summor. Ligger 5min med pjäxor från Penken bahn.

Tänk även på möjligheten att bo i t.ex. Hippach , en liten by strax innan man kommer till mayrhofen. Härifrån går det bussar till Horbergbahn som tar dig upp till samma system. Bussen tar väl kanske 10min. Dessutom har du järnvägen nere i byn som du kan ta(gratis med liftkort) till både Mayrhofen och till ställen tidigare i dalen. T.ex. Zillertal arena och Hochfugen.
Tåget kan du ju iofs även ta innefrån mayan.
Nu har jag iofs bara hyrt lägenheter när jag inte bott i själva mayrhofen. Men jag kan tänka mig att hotellpriserna kan vara något billigare om man väljer att inte bo inne i byn. Kan VARMT rekommendera att bo i Hippach. Ja såvidare ni inte är ute efter en massa uteliv.

När det kommer tillbussresor verkar nnortlander ha en del paketresor till vettiga priser.

Tillbaka
Topp