Hjälp! Sälen vs. Kitzbuehl?!

• Trådstartare Trådstartare ido
  • Start datum Start datum

ido

Ny medlem
Efter månaders jobbsök utan resultat har det nu blivit för mycket av det goda istället, för många jobberbjudanden att välja mellan! Har ringat in det till två, nu står det mellan Österrike (Kitzbuehl) och Sverige (Sälen). Beslutsångest! Kan verkligen inte bestämma mig. Och säsongen rycker allt närmre... Båda jobben har sina för- och nackdelar som i båda fallen väger upp varandra, så nu hoppades jag på lite tips av er som har gjort en säsong antingen i Sälen eller Österrike! Varför är det ena bättre än det andra? Det jag är mest intresserad av är att träffa så mycket nya, öppensinnade människor som möjligt.
Hjälp!?

Säger bara en sak. Alperna har berg och Sälen har kullar. Räcker det? Om inte så är det sjukt mycket roligare att lära känna folk i ett annat land.

//Hasse

Edit: Varför ska jag låsa denna för?? Förklar det gärna i ett FR-mail till mig.

Senast ändrad:
Jo jag vet, det finns inget som går att jämnföra med alptopparna! Grejen är att jag gjorde en säsong i Sweiz förra året, så det käns som jag kanske borde ge Sverige en chans också... Men Sälen skulle ha mycket att leva upp till, förra året var grymt häftigt!
Men har du säsongat i Sälen då? Händer det något där?

Jag har gjort 3 säsonger där. Mycket folk som är i Sälen för partyt. Mindre folk som är där för åkningen. Finns väl ett gäng park råttor i Kläppen bland annat. Mycket säsongare oxå ca 1500 skulle jag tro. Tisdagar och Söndagarna är ju personaldagar men du kan ju gå ut varje kväll om du vill. Vart skall du jobba i så fall? Tycker fortfarande Alperna så.

//H

Den här tråden är fan borderline ironi. Vad ska du i sälen och göra när du har varit en vinter i schweiz? Har man det minsta intresse av att faktiskt åka skidor är det klart man väljer alperna framför sälen. Men det är klart, märkte du i vintras att du inte alls gillade att åka skidor och endast ville kröka ner dig på afterskin, så kanske det finns fler likasinnade i sälen.

Sluta tracka ner på Sälen hela tiden det går att åka skidor där med. Särskilt om man gillar parker, då har man ju bra förutsättningar i både Kläppen och Tandådalen. Det finns folk som säsongar i sälen som inte bara festar och super ner sig utan faktiskt är riktigt duktiga på skidor och bräda.
Men gillar man mest höga berg och lössnö ska man såklart sikta på alperna.
Lycka till!

Hmm, sälen är väl okej för lite nöd åkning, men att välja att säsonga i sälen eller i alperna är väl knappast något man skulle ha beslutångest för, dra till alperna för järnspikars, och det fortare än kvickt!

ps. har gjort en säsong i sälen var ingen höjdare direkt..

Sälen är riktigt kul om man åker park. Åkningen i övrigt är inte så mycket att hurra för, men det är bra gemenskap och mycket trevligt folk bland personalen.

Va i kitz på sporten nu iår... o ja säger bara LOVED IT LOVED IT LOVED IT!!! Bra åkning... typ inga svenskar bara massa schöna australiensare osv... supermysig stämning, lagom stor by me najs afterski! kramisen

Hur många är det som har läst vad som står längst upp?? Är ju en del saker som spelar in står det. Så som sociala livet tex.

//H

Edit: Tänka genom svaren innan man skriver kanske?

Senast ändrad:
Jag tycker du ska söka jobb på arbetsförmedligen. Där träffar man många nya öppensinnade människor har jag hört...

... dra och åk i hammarbybacken och sen har du hela stockholm som afterskibas, kan det bli bättre!

ETT SKÄMT ETT JÄVLA SKÄMT!

svaret är ju väldigt enkelt :P Gillar du att åka svängar och obegränsat med puder är det alperna som gäller,

Gillar du däremot parker och snowboardkultur äre Kläppen/tandådalen/trysil som gäller...

Vill man ha båda får man lov att dra till whistler :D

Hasse sa:
Säger bara en sak. Alperna har berg och Sälen har kullar. Räcker det? Om inte så är det sjukt mycket roligare att lära känna folk i ett annat land.

//Hasse

Edit: Varför ska jag låsa denna för?? Förklar det gärna i ett FR-mail till mig.
jepp, jepp och jepp!

fattar itne hur man kan tveka mellan dom 2 ställena ?

Gjorde fyra säsonger i Sälen (tre i skidskolan) och blev en grymt mycket bättre åkare av det. Och partade en hel del första åren.
Följde sedan upp det med ett antal säsonger och fick nyttja åkkunskaperna i riktiga berg...
Alperna är överlägsen åkning, men visst var det i Sälen jag utvecklaes tekniskt....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp