HJÄLP! Tips på skidorter mm. Nybörjare deluxe

Hej!

Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa till med några tips?
Jag och min sambo vill åka till Alperna 2014 och skulle vilja veta; vilka veckor är bäst att åka?
Fest är inte viktigt men hade varit trevligt att gå ut och ta en öl i någon trevlig by på kvällarna. Vart ska man åka då?
Själva pudret är viktigt men det får inte kosta skjortan.

Vårt fokus är bra åkning. (båda åker bräda och har gjort det i några år)
Gärna något ställe där boendet är i en by.
Sist men inte minst, vi skulle vilja åka där solchanserna är bra och pudret är gött!

Tacksam för alla tips som jag möjligtvis kan få.

/Hälsningar nybörjare i Alperna :lol:

Jag skulle rekommendera ca v1-v15. Man kan aldrig vara säker på framtiden men med den reservationen gjord skulle jag nog ändå säga att jag kan garantera såväl puder som sol under den perioden. Säkert en och annan fest också, men det väljer man förstås själv. Lycka till.

la_grave sa:
Jag skulle rekommendera ca v1-v15. Man kan aldrig vara säker på framtiden men med den reservationen gjord skulle jag nog ändå säga att jag kan garantera såväl puder som sol under den perioden. Säkert en och annan fest också, men det väljer man förstås själv. Lycka till.
vecka 7-9 är dock sportlovsveckorna vilket innebär mycket folk i de flesta orterna.

Framåt april är det varmare och mer chans till sol, liften har dessutom öppet lite längre. Iscgl är helt fantastiskt och har något för alla, rekommenderas men kan vara svårt med boendet beroende på när man bokar.

Tillbaka
Topp