hjälp & tips till skidfröken
Det här låter kanske lite konstigt men jag har jobbat i österrike som skidlärare utan någon utbildning. De sa innan jag kom dit att jag skulle få gå med en erfaren lärare ett tag men väl på plats hade de inte alls tid för sådant,jag blev åtkastad 10 ungar från 4 olika länder och ombads lära dom åka skidor. Sen rullade säsongen på och jag snappade förståss upp massa av mina kollegor. Nu tänkte jag bege mig dit igen i december men jag tänkte vara mer förberedd denna säsong. Kom och tänka på att det säkert finns lite kloka människor här som kanske har lite tips på hur man kan underhålla samma barn 5 timmar per dag. De blir ju lätt uttråkade och jag varierade mycket men de måste ju ändå lära sig grunderna för att kunna ta sig vidare i sin utveckling.
Har ni lite varianter på plogundervisning, lekar m.m vore jag tacksam. Problem med sånger m.m är att barnen oftast kommer från helt olika länder, det kan vara allt från danskar,tyskar,holländare,irländare till sydafrikaner och spanjorer!
Tack på förhand.
Har ni lite varianter på plogundervisning, lekar m.m vore jag tacksam. Problem med sånger m.m är att barnen oftast kommer från helt olika länder, det kan vara allt från danskar,tyskar,holländare,irländare till sydafrikaner och spanjorer!
Tack på förhand.