Hjul till skateboard?

isse

Ny medlem
Hjul till skateboard?
Tjena!

Har åkt med en element 7,75 bräda med 51mm hjul, men nu vill jag ha en blandning av en cruiser och en bowl/vert bräda, Jag ska köpa en 8,5 bräda med 149mm truckar, men vad ska jag ha för hjul? Jag ha kollat på en massa olika storlekar och olika hårdhet, allt från 56mm 99a - 60mm 99a - 58mm 100a - 56mm 78a, vad skulle ni rekommendera av ex. de fyra alternativen (det sista alternativet är små longboardhjul)

Hjul till skateboard?
Väldigt svårt att säga... Jag skulle nog välja en storlek runt 60mm men jag skulle ha olika hårdhet på hjulen till en bowlbräda och en cruiserbräda. På slätt underlag (som det oftast är i bowl och vert) föredrar jag så hårda hjul som möjligt och skulle nog välja Bones SPF. Till en cruiserbräda skulle jag ta betydligt mjukare hjul (t.ex. det sista alternativet du har skrivit) som dämpar bättre när det är grovt underlag. Om jag ver i din sits skulle jag hellre köpa två uppsättningar att byta mellan än att kompromissa.

Hjul till skateboard?
Håller med föregående talare, men måste det väljas hade jag satsat på 60mm 99A som kommer göra sig bäst i poolen & verten

Hjul till skateboard?
du kan få köpa mina bones hjul ja köpte från en skatebutik i gävle storlek 54 eller 55 som är väldigt sköna om du ska köra crusing eller bowl, ja köpte ett par almosthjul som var lite mindre för ja streetade enast på bräda så hjulen är andvända kanske 1timme. köpte dem i våras sen typ nästa dag hitta ja ett par almosthjul på rea som ja tyckte kanske var värt att köpa.
köptes för typ 550 kr, du kan få dem för 300 eller nåt:) sjukt bra kvallite, skriv i logg eller pm om du är intresserad

Tillbaka
Topp