Högzon Nyår?

Högzon Nyår?
Jag är inte fullt så skeptisk, vi åkte störtloppet ned idag och det är egentligen bara den allra översta biten som är dålig. Längre ned så har de fullt blås på snökanonerna och det märks verkligen skillnad från förra veckan.

Offpisten däremot är endast fläckvis...

Högzon Nyår?
380043_10150460320500798_698410797_8480880_1526658942_n.jpg

Laffa vinschar i bäckfallet, högzon...

Högzon Nyår?
Vare sig det finns en massa snö eller inte, går inte högzonsliftarna redan i december. Det är nästan en regel. Gondolen kan röra på sig men tusen, kabin, stendalen och tväråvalvet startas aldrig upp.
Kanske körs från mitten av januari.

Högzon Nyår?
Bulletblues sa:
Vare sig det finns en massa snö eller inte, går inte högzonsliftarna redan i december. Det är nästan en regel. Gondolen kan röra på sig men tusen, kabin, stendalen och tväråvalvet startas aldrig upp.
Kanske körs från mitten av januari.
Gondolen innebär ju dock lifburen åkning på skutan... Det är ju inte ovanligt att den öppnar i dec, fan vi åkte ju högzon på skidtestarhelgen för 3(?) år sedan.
Men i år såg/ser det inte bra ut.

Högzon Nyår?
Jo, gondolen kan som sagt öppna. Det är ingen omöjlighet, men det är ju inte \"Högzon\". Det är en lift ;)
Fast om jag hade läst riktigt det trådskaparen frågade så hade jag nog svarat ja. Då han frågar om det går att åka lift till högzon, vilket det kanske kommer kunnas göra.
Så ursäktar min okunnighet i att läsa ;)

Högzon Nyår?
Jag tror att om det är nån som har kåll på hur läget ser ut i backen så är det centralbyrakraten han kontor ligger ju mitt i backen här i Åre så han litar jag på iaf. Föresten dom nämnde din hemsida på tv nyheterna i morsse M stort grattis!

Tillbaka
Topp